Dacia dobija ozbiljnog rivala: Jeftini kineski VW stiže i u Evropu?
U međuvremenu, prvi koraci u tom pravcu napravljeni su prošle godine, kada je VW lansirao na kinesko tržište jeftini auto-brend Jetta, koji je dobio ime po poznatom Volkswagenovom modelu.
Osam meseci kasnije, novorođena marka već bilježi pristojne rezultate u Kini gde je do sada prodata 81.000 vozila sa amblemom Jetta. Samo u aprilu, kineskim kupcima je isporučeno 13.500 automobila, što je oko 1% tržišnog udjela u toj zemlji.
Jetta je ove godine povećela učešće na kinsekom tržištu automobila s obzirom da je jedan sloj, uglavnom mlađih kupaca odlučio da nabavi pristupačan auto kako bi izbjegao javni prevoz u velikim kineskim gradovima, nakon što je kroz tu zemlju protutnjao koronavirus.
Osokoljeni početnim prodajnim uspehom u 2020, u Volkswagenu su počeli da razmišljaju o širenju marke Jetta i van granica Kine, saznaje Autonews Europe.
„Uspješan početak brenda je, naravno, podstakao i interesovanje sa drugih tržišta“, rekao je novinarima ove nedelje predsjednik brenda Jetta, Harald Mueller, ali nije detaljnije obrazložio svoju izjavu
Inače, VW se odlučio za dobro razrađen pristup – osnovao je pristupačnu marku Jetta u Kini, prema svom modelu koji je dobro poznat u Sjedinjenim Državama i Evropi, dok su sestrinsku marku Škoda koja je u početku „glumila“ jeftini VW, u tom obliku ostavili za napad na lukrativno indijsko tržište.
Sa druge strane, Škoda je u Evropi, pa i u Kini, već postala punopravni, etablirani brend, koji se kvalitetom, ali i cijenom, približio matičnom Volkswagenu
Čini se da je nakon dužeg niza godina VW najzad na pravom putu da zaprijeti Renaultovom niskobudžetnom brendu – rumunskom proizvođaču Dacia.
Podsjećamo, ponuda marke Jetta u Kini se sastoji od jedne limuzine – VA3, koja se prethodno u Kini prodavlja kao Volkswagen Jetta, i dva SUV modela, VS5 i VS7.
Sva tri vozila se izrađuju u kineskom Čengduu, u fabrici koju je Volkswagen osnovao u saradnji sa kineskom kompanijom FAW.
Najjeftiniji je VA3, koji u Kini košta svega 8.000 dolara, dok SUV VS5, koji bi u Evorpi bio vjerovatno traženiji, košta samo 12.000 dolara.
Ipak, ukoliko bi se modeli marke Jetta zaista pojavili na evropskom tržištu, svakako bi bili skuplji, kako zbog troškova transporta, tako i zbog strogih bezbjednosnih i emisionih standarda koje bi morali da zadovolje kako bi se prodavali na Starom kontinentu.