Porsche razvija e-gorivo

Automobil

Tehnologija je toliko važna prije svega jer će motor s unutrašnjim sagorijevanjem dominirati automobilskim svijetom dugi niz godina, rekao je Michael Steiner, glavni direktor za razvoj novinskoj agenciji dpa.

– Ako u budućnosti želite održivo da upravljate postojećom flotom, e-goriva su osnovna komponenta, naglasio je.

– Imamo tim koji traži odgovarajuće partnere koji mogu s nama graditi pilot postrojenja i koji žele dokazati da cijeli lanac procesa djeluje i može se industrijalizovati, rekao je Steiner. Mi želimo da pomognemo u oblikovanju ovog lanca, ali ne želimo da ga definišemo do najsitnijih detalja.

E-goriva se proizvode od CO2 i vodonika uz pomoć regenerativne energije. Po svojim osnovnim svojstvima ne razlikuju se od kerozina, dizela ili benzina napravljenog od nafte. U idealnom slučaju, međutim, ona su klimatski neutralno gorivo.

Uz Taycan, Porsche ima prvi model s električnim pogonom u svojoj paleti, ali planira mnogo više, a sada prodaje mnoštvo vozila kao hibridne verzije. Međutim, to nije dovoljno.

– Elektromobilnost je apsolutno inspirativna i uvjerljiva tehnologija. Ali uzeta sama za sebe, vodi nas brže ka održivosti nego što želimo, rekao je Steiner. – Zbog toga smo i mi posvećeni temi e-goriva – takođe s obzirom na moguću upotrebu u moto-sportu.

Porsche 2025. godine planira da prodaje polovinu svih vozila s električnim pogonom. Postojeća flota je, međutim, velika. – Naši automobili voze se jako, jako dugo, rekao je Steiner. A hibridna vozila bi se električno napajala i na kratkim putovanjima, ali i motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem na dugim putovanjima.

Za razliku od ostalih proizvođača, Porsche ne razmišlja o uklanjanju motora s unutrašnjim sagorijevanjem iz asortimana i oslanjanju samo na hibride i električne automobile.

– Uvjereni smo da će ove tri pogonske tehnologije srednjoročno opstati na tržištu, rekao je Steiner.

Steiner i Porsche nisu jedini u industriji koji promovišu veći fokus na e-goriva. Na primjer, šef kompanije Bosch Volkmar Denner redovno se zalaže za pristup transportnoj tranziciji otvorenog uma, ne samo fokusiranjem na elektromobilnost – već više fokusiranjem na e-goriva.

Međutim, upotreba e-goriva trenutno ne bi bila od koristi za CO2 vrijednosti flote proizvođača, što bi rezultiralo novčanim kaznama ako bi one bile premašene.

– Za nas to zapravo ne bi bilo uračunato u vozni park ovdje i danas, rekao je Steiner. – Ali postoje zemlje poput Švicarske koje djeluju u tom smjeru.

Porsche nema vlastitu CO2 vrijednost flote, ali vozila su uključena u statistiku matične kompanije VW.
Steiner smatra da je pogrešno prvo čekati nove zakonske zahtjeve.

– Ako svi uvijek čekamo dok se ne riješe sva regulatorna pitanja i tek se onda počnemo razvijati, prekasno je, rekao je.