Prvi put u EU registrovano više e-vozila od dizelaša
Čitava 2020. godina do sada je bila turbulentna na gotovo svim poljima. Što se tiče prodaje novih vozila u Evropi tokom prvih devet mjeseci, ona je pala za 29% (ukupno prodato 8,54 miliona jedinica). Međutim, postoje jasni znaci koji ukazuju na to da je Evropa i te kako spremna za električnu revoluciju.
Prema Jato Dynamics podacima, revolucija je već počela.
Naime, obrađen je broj novoregistrovanih vozila u septembru u 27 evropskih zemalja, a dobijeni rezultati govore da je ukupano registrovano više elektrifikovanih modela (električni, plug-in hibridi, klasični i blagi hibridi) od onih na dizel-gorivo.
Ovo je prvi put u istoriji da su automobili sa alterantivnim pogonom prodati u većem broju od onih na konvencionalni pogon. Promjena je velika jer su prije samo pet godina, dizel vozila bila dominantna u Evropi.
Rast EV modela za istoriju
Potražnja za putničkim modelima na benzin i dizel pokazuje dvocifreni pad u poređenju sa septembrom prošle godine, dok broj prodatih elektrifikovanih modela bilježi rast od čak 139% na 327.800 jedinica, što je rekord. Ujedno, ovo je i prvi put da su vozila na čistiji pogon prodata u više od 300.000 primjeraka tokom jednog mjeseca.
Početak kraja za dizelaše
Istovremeno, tržišni udio vozila na dizel-gorivo bilježi rekordan pad od 24,8 u septembru.
Prije tačno deset godina, dizelaši su činili 50% registrovanih automobila, dok su elektrifikovani tada činili svega 1%.
Kako kažu stručnjaci iz kompanije Jato Dynamics, ovo u najvećoj mjeri ima veze sa državnim propisima, subvencijama i slično, pa je narod u Evropi počeo da prihvata nove tehnologije.
Za pojedine proizvođače ovo je posebno pogodno, pa je, recimo, Folksvagen uspio da prevaziđe dizel-skandal iz 2015. godine i postane skoro glavni protagonista u novom poglavlju elektrifikacije automobila. Proteklog mjeseca, njemački proizvođač je prodao 40.300 e-modela u Evropi i tako postao drugi najprodavaniji EV brend posle Tojote.