Facebook oglašivači imaju probleme s iOS uređajima

Mobilni

Apple je nedavno počeo sa primjenjivanjem funkcije App Tracking Transparency. Sada Apple aplikacije moraju da od korisnika zatraže dozvolu za praćenje aktivnosti na internetu.

Promjene koje je Apple uveo krajem aprila sada utiču na one koji se reklamiraju preko Facebook-a.

Promjena je naišla na žestoke kritike od strane kompanija kao što je Facebook, budući da praćenje ponašanja korisnika služi za ciljani marketing i pomaže u tome da im se prikazuju reklame koje se poklapaju s njihovim interesovanjima.

Tvrdi se da će promjena koju je napravio Apple uništiti male privatne biznise širom svijeta, a kompanija je na kritike odgovorila dodatnim promjenama koje joj vraćaju kontrolu nad tim kako se prikazuju reklame na iOS uređajima.

Proizvođač iPhone uređaja već prodaje search ads za App Store, a u pitanju je usluga koja developerima omogućava da plate kako bi se našli u samom vrhu rezultata pretraživanja.

Tako se u vrhu liste pretraga za “Twitter” nalazi TikTok, budući da je izdvojio više novca za reklamiranje u Apple prodavnici.

Kompanija planira da u sekciju “suggested” u App Storeu doda još jedno polje koje će se prikazivati na kraju svakog mjeseca.

U pitanju je odjeljak koji će developerima omogućavati da plate da se reklame za njihove proizvode prikazuju na čitavoj platformi, ne samo u okviru povezanih rezultata pretraživanja.

Pomenuta proširenja su pouzdan znak da Apple planira da za sebe uzme veći dio marketing kolača.

Industriju, čija je ukupna vrijednost oko 350 milijardi dolara, trenutno vode Google i Facebook, ali bi to uskoro moglo da se promijeni.

Tome bi najprije mogao da doprinese novi softverski update – iOS 14.5 – koji već sprečava da se podaci o iPhone korisnicima prikupljaju bez njihovog jasnog pristanka.

Očekuje se da većina korisnika i ubuduće neće dijeliti svoje podatke, što će zadati ozbiljan udarac načinu na koji mobilna reklamna industrija funkcioniše.

Više od dva mjeseca kasnije oglašivači i dalje trpe, a posebno su pogođeni e-commerce sajtovi, budući da zavise od podataka koje su do sada prikupljali u saradnji sa Facebookom.

To što iOS korisnici više ne dijele svoje podatke utiče na budućnost digitalnog marketinga, ali i na prihode kompanije Facebook.  Tek će u trećem kvartalu biti jasno koliko je taj uticaj poguban, a do tada nam ne preostaje ništa drugo nego da u tišini pratimo ovaj marketinški rat.