EU i Južna Koreja: SAD diskriminišu strane proizvođače elektromobila

Svijet

Većina električnih vozila neće biti pogodna za odobravanje poreznih kredita zbog zakonske odredbe u SAD-u prema kojoj se djelovi baterija i rijetki minerali moraju nabaviti iz Sjeverne Amerike.

Evropska unija i Južna Koreja zabrinute su zbog najnovijeg američkog zakonskog prijedloga kojim se podstiče kupovina električnih vozila, ocijenivši da bi mogao da diskriminiševozila strane proizvođače, čime se krše propisi Svjetske trgovinske organizacije (WTO), javlja Reuters.

Prema 430 milijardi dolara vrijednom zakonu o klimi i energiji, koji je američki Senat usvojio u nedjelju, ukinula bi se gornja granica postojećeg poreskog kredita od 7.500 dolara za kupce električnih vozila, te uvela neka ograničenja, među kojima i zabrana korištenja poreskog kredita za vozila koja nisu sastavljena u Sjevernoj Americi.

Zakon će stupiti na snagu čim ga potpiše američki predsjednik Džo Bajden.

Taj zakonski predlog takođe uključuje odredbe kojima se zabranjuje korištenje komponenti baterija i rijetkih minerala koji su iz Kine.

Diskriminacija proizvođača

“Mislimo da je to diskriminacija stranih proizvođača u odnosu na američke. Naravno, to znači da je nekompatibilno i s WTO”, izjavila je portparolka Europske komisije, Mirijam Garsija Ferer.

Ona je na brifingu s novinarima izjavila i da se EU saglasio s Vašingtonom da su poreski krediti važni za podsticanje potražnje za električnih vozilima i podsticanje tranzicije na održivi prevoz, te smanjenje emisija gasova s efektom staklene bašte.

“Ali, moramo da osiguramo da uvedene mjere budu poštene i nediskriminišuće. Stoga nastavljamo da postičemo SAD da eliminišemo te diskriminišuće elemente iz zakona i osigura da bude u potpunosti u skladu s WTO”, kazala je.

Zabrinutost Južne Koreje

Južna Koreja je u međuvremenu izrazila zabrinutost da bi američki predlog potencijalno mogao kršiti pravila WTO i bilateralni sporazum o slobodnoj trgovini. Južnokorejsko ministarstvo trgovine je zatražilo od američkih vlasti da ublaže zahtjeve po pitanju baterijskih komponenti i sklapanja vozila.

Ministarstvo je održalo sastanak s proizvođačem automobila Hyundai Motor, te proizvođačima baterija LG Energy Solutions, Samsung SDI i SK, na kojem su te kompanije zatražile da ih Južna Koreja podrži kako ih propisi ne bi stavljali u nepovoljniji konkurentski položaj na američkom tržištu, navodi se u saopštenju.

Južnokorejsko udruženje automobilske industrije u petak je izvijestilo kako je uputilo pismo američkom Predstavničkom domu u kojem traži da SAD uključi i električna vozila i baterijske komponente proizvedene i sastavljene u Južnoj Koreji u sistem poreskih kredita, pozivajući se na dogovor o slobodnoj trgovini između SAD-a i Južne Koreje.

Značajna ulaganja kompanije Hyundai

Hyundai je razočaran što trenutni zakonski predlog ozbiljno ograničava pristup Amerikanaca njihovim električnim vozilima, te može dramatično usporiti prelaz na održivu mobilnost na tom tržištu.

Hyundai, koji doprema na američko tržište svoja električna vozila sklopljena u južnokorejskim pogonima, nedavno je najavio ulaganja u SAD od 10 milijardi dolara, koja će uključivati i pokretanje proizvodnje električnih vozila u Alabami i Džordžiji.

Prošle sedmice je grupa velikih proizvođača automobila upozorila da većina EV modela neće biti pogodna za odobravanje poreskih kredita zbog zakonske odredbe prema kojoj se djelovi njihovih baterija i rijetki minerali moraju dobaviti iz Sjeverne Amerike.

Poreske olakšice za električna vozila dio su prijedloga Zakona o smanjenju inflacije, koji će vjerovatno biti usvojen, a potom upućen Bajdenu na potpis.

Izvor: Al Jazeera