Luka Brčko: U toku investicija od 10 miliona eura

BiH

Evropskim kreditnim sredstvima od 10 miliona eura Luka Brčko osavremenjava infrastrukturu. Plan je da sve bude završeno do 2024. godine. Pretovarni plato je urađen, a radovi su na prilaznom putu i izmještanju stare željezničke pruge i ugradnji nove.

Zastarjela pretovarna površina prilagođena starim i prevaziđenim potrebama, zamijenjena je novom, većih kapaciteta i za bržu uslugu. Kada još novom bude zamijenjena stara željeznica i urađen novi drumski pristup, privrednici mogu da očekuju povoljniji i brži dovoz i odvoz robe, javlja RTRS.

– Svako ulaganje u infastrukturu daje višestruku korist kad se radi o logističkim kapacitetima, pa tako i ova rekonstrukcija unutar Luke Brčko, što će doprinijeti umnogome pojednostavljenju kod doppemanja robe – rekao je za ovu televiziju Јovo Ilić iz Bimala.

Kada svi lučki kapaciteti budu revitalizovani doći će i do jačanja privrednog ambijenta u Distriktu.

– Tu je blizina rijeke Save, željeznica, blizina EU i u tom smislu svako poboljšanje putne infrastrukture, logitičkih kapaciteta i željeznice i lučkih kapaciteta je u dobrom i pozitivnom svjetlu po privredu – smatra Dragan Đukić Privredna komora Distrikta.

Evropska banka za obnovu i razvoj, za obnovu lučke infrastrukture odobrila je kredit od 10 miliona eura.

– Kada napravimo infastrukturu i kada Luka Brčko bude imala veće kapacitete i da bude bolja u svojoj usluzi ja se nadam da će neki problemi vezano za plovnost Save biti na redu da se rješavaju- rekao je Perica Јosić direktor ЈP Luka, Brčko.

Plovnost Savom od Beograda do Siska u priobalnim gradovima bila je nekada stabilna i dugotrajna. Savom su se tada prevozila plovila i roba preduzeća poznata u Evropi i svijetu.

– Nemamo više, kao što je to bio slučaj 70-ih i 80-ih godina, velikih prevoznika kao što je to bio Dunavski Lojd, Јugoslovensko riječno brodarstvo i drugi i svakako to se odražava i na mogućnost izbora i interes brodara odnosno oni koji imaju plovila da se uključe u prevozni proces – kaže Mladen Rogić kapetan Kapetanije u Vladi Distrikta.

Sada toga nema i zato će biti potrebna šira akcija da se prvo korito Save očisti od decenijskih nanosa. To je u interesu ne samo zemalja u slivu Save i Dunava već i onih kroz koje ove rijeke protiču sve do Crnog mora.