Redizajn: Volkswagen Golf 7 facelift
Pametniji, bezbjedniji i komunikativniji su karakteristike redizajniranog „golfa“, koje su prezentovane tokom premijere u Volfsburgu
Sa više od 33 miliona primjeraka, “golf” je ubjedljivo najuspješniji model VW koncerna. Ideja je bila da se napravi auto koji će biti najnapredniji u klasi, sa ciljem da se tokom 2017. godine predstavi deset potpuno novih ili redizajniranih modela. Do 2020, plan Folksvagena je da kompletno obnovi gamu.
Restilizacija “golfa 7” nije donijela toliko vizuelnih, koliko je bilo promjena u pogledu tehnike. Najveća novina na “golfu” je sinteza funkcija adaptivnog tempomata i nadzora mrtvog ugla tako što je napravljena neka vrsta sistema za poluautonomnu vožnju, kao korak ka potpunoj automatizaciji što znači da će “Traffic Jam Assist” sistem preuzimati kontrolu nad vozilom do 60 km/h i to tako što će automatski ubrzavati, upravljati i kočiti auto, a sve u cilju olakšavanja kretanja kroz gradsku gužvu i vožnju u koloni.
Stari 1,4 TSI motor odlazi u istoriju a sa njim i 1,2 TSI. Umjesto ova dva benzinca uveden je, osim novog 1,0 TSI i potpuno novi 1,5 TSI u koji je ugrađena tehnologija “cilindar na zahtjev”. Ukoliko se vozi konstantnom brzinom ili jednostavno nema potrebe za razvojem veće količine snage, jedan ili dva cilindra će jednostavno biti deaktivirana.
Novi 1,5 TSI motor će imati dvije verzije snage, obje sa “Active Cylinder Management (ACT)” sistemom – od 150 i 130 “konja”. Zanimljivo je da je uvedena i tehnologija “krstarenja”, koja omogućava potpuno isključivanje motora kada vozač pusti papučicu gasa, slično kao kod automobila sa hibridnim pogonom.
Naravno, redizajnirani su i “golfovi” sa oznakama “GTE” (hibrid), “GTI” i karavan. Spoljašnje modofikacije uključuju novu LED tehnologiju glavnih svjetala u farovima umjesto ksenona. Novina je i to da će od sada svaka verzija imati LED zadnja svjetla.
U Volksvagenu su posebno ponosni na novi multimedijalni sistem, sa velikim displejem dijagonale 9,2 inča, ali i sa novim instrumentima, koji takođe imaju veliki displej, sličan kao kod “audija” i novog “tiguana”. Vozač će moći da bira dizajn instrumenata s obzirom da su potpuno digitalni, kao i ono što će se prikazivati između njih.
Poseban utisak je ostavilo i uvođenje opcije komandovanja multimedijalnom uređaju putem gestikulacije, mahanjem rukom se pojačava muzika, biraju radio-stanice… što je prvi put da je ova tehnologija primijenjena u jednom vozilu C segmenta. (Automagazin)