Gazda uspješne kompanije prodaје kancelarije, jer niko ne dolazi na posao
Automatik, tehnološka kompanija koja je vlasnik WordPress.com, ima predivne kancelarije u skladištu u San Francisku, ali sada ih prodaje, jer se zaposleni ne pojavljuju na poslu
Visoki plafoni, biblioteka, i originalna vrata, kao i obilje mesta za igranje, nisu bili dovoljni da ubede zaposlene da dolaze na posao. Direktor Met Mulenveg objašnjava da mu je kancelarija postala suvišna, jer je radnici ne koriste.
– Uzeli smo kancelarijski prostor prije šest godina, ali niko ne dolazi. Pet ljudi se pojavi na prostoru od 1.300 kvadratnih metara, tako da ispada da svako od njih ima radni prostor od 278 kvadrata. Imam stolova za igrice koliko imamo i zaposlenih – priča Mulenveg.
Automatik inače upošljava 550 radnika, ali im je dao izbor da rade od kuće ili sa bilo koje lokacije. Prostor kakav imaju u San Francisku, otvorili su i u Kejptaunu u Južnoj Africi ili u Portlandu, država Mejn. Kompanije stimuliše radnike koji žele da dođu na posao u kancelariju sa 250 dolara mjesečno, a ako žele da rade iz kafića Starbaks, Automatik im plaća kafu.
Koliko je kompanija uspješna, svjedoči i činjenica da ima 179 miliona jedinstvenih korisnika mjesečno u SAD (Gugl ima 241 milion, Fejsbuk 203 miliona), a ima daleko manje zaposlenih – 550 u odnosu na Guglovih 72.053 i Fejsbukovih 18.770.
Vratite se u kancelarije, molim
Mnoge kompanije su probale da daju opciju zaposlenima da rade od kuće, pa tako i Jahu. Međutim, 2013. je Mariza Mejer, tada direktor Jahua, poslala mejl radnicima da se takva praksa prekida, jer je potrebno da rade „jedni do drugih“.
Nedavno je i IBM – kompanija pionir kada je riječ o radu van kancelarija, takođe zaposlenima poslala obavještenje da je potrebno da počnu da dolaze na posao.
Oko četvrtina radnika u SAD rade s vremena na vrijeme van firme, čak je Galupovo istraživanje pokazalo da ti radnici provedu više sati na poslu od onih koji sjede u kancelariji. Ali to ima svoju cijenu.
Elastik, softverska kompanija, nikada nije imala centralu, već je njenih 500 zaposlenih bilo rasuto u 35 država. Kompanija ih, da bi podstakla jedinstvenu poslovnu kulturu, s vremena na vreme okupi u SAD ili Evropi. Izvršni direktor kompanije, Šej Benon, kaže da svako neslaganje, preko mejla, ili servisa za razmjenu poruka poput Sleka, može veoma brzo da eskalira.
– Ako ne vide facijalnu ekspresiju sagovornika, ljudi ne mogu da shvate kako se oni osjećaju – kaže Benon.
Jedno od pravila u kompaniji je da kada neki odnos dođe do tačke ključanja, moraju da obave video čet.