U svijetu će ostati samo 15 brendova

Najnovije istraživanje Havas Medija grupe pod nazivom “Svrsishodni brendovi” pokazalo je da ljudi ne bi marili, niti bi primijetili ako bi 74 odsto brendova koje koriste jednostavno nestalo

Globalni direktor Havas Medija grupe, Dominik Delport, izjavio je za CNBC da je to posljedica pretjerane komunikacije, odnosno bombardovanja potrošača reklamnim porukama.

U svijetu u kom se dnevno pošalje 500 miliona tvitova, napiše 4,3 milijarde postova na Fejsbuku i objavi 500 miliona sati videa na Jutjubu, uspjeh mogu da postignu samo brendovi koji potrošačima isporučuju korisnost.

Istraživanje sprovedeno na 300.000 ispitanika u 33 države, koje je obuhvatilo 1.500 brendova iz 15 različitih industrija, pokazuje da je irelevanost 74 odsto brendova posljedica činjenice da oni ne doprinose kvalitetu života potrošača.

Rezultati istraživanja kažu da 75 procenata učesnika ankete očekuje od brendova da više doprinesu kvalitetu njihovog života, a samo 40 odsto njih vjeruje da brendovi to i čine. Međutim, 60 odsto smatra da je sadržaj koji brendovi donose loš, irelevantan ili da ga uopšte nema. Sadržaj brenda treba da zabavi, pruži rješenje ili omogući iskustvo smatra 84 odsto ispitanika.

Izvještaj je rezultirao rang listom najznačajnijih brendova, a u top 10 su Google, PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes Benz, Nivea, Microsoft, Ikea i Lego.

Prema definiciji Delporta koristan brend je funkcionalan, obezbijeđuje vrijednost za novac, čini život pojedinca lakšim, a uz to ima i pozitivan uticaj na zajednicu.

Studija konsultantske kuće Brend Fajnens koja je objavljena ove nedjelje, tvrdi da je Google najvrijedniji brend na svijetu, koji je u 2016. godini porastao sa 88,2 milijarde na 109,4 milijarde dolara. Google je pretekao Apple, čija vrijednost brenda sada iznosi 107,1 milijardu dolara, što je za 27 odsto manje nego prethodne godine, prenosi CNBC.