Prodaja ploča nadmašila digitalna izdanja
Prvi put ikada, ljubitelji muzike u Britaniji potrošili više novca na kupovinu ploča nego na digitalnu muziku
Udruženje maloprodajnih trgovaca u zabavnoj industriji saopštilo je da je na vinil izdanja u 48. nedjelji 2016. potrošeno 2,4 miliona funti, dok je na preuzimanje digitalne muzike sa interneta potrošeno 2,1 milion. Što je daleko od uvriježenog mišljenja da su vinil albumi odavno izašli iz mode. Zato ovo i jeste značajan preokret, povratak načinu na koji muzički sladokusci sve više konzumiraju muziku. Dokaz o rastu popularnosti prodaje gramofonskih ploča je i podatak da su prošle godine na ovaj nostalgični nosač zvuka potrošena 1,2 miliona funti dok je za isto vrijeme prodaja pjesama preko interneta dostigla 4,4 miliona funti.
Uzrok ovog skoka mogao bi da bude sve popularniji trend poklanjanja ploča kao božićnih darova, kao i činjenica da su ploče postale dostupne u brojnim trgovinskim lancima, poput Teska, Senzburija i HMV.
Prvo mjesto top-liste deset najprodavanijih albuma na vinlu drži novi album „Hardwired to Self-Destruct“ od Metallice. Na drugom mjestu je Pink Floyd s albumom „Animals“, a na trećem „Live at the Hollywood Bowl“ legendarnih Beatlesa. Album „Back to Black“ Ejmi Vajnhaus takođe je na listi najprodavanijih, zajedno s muzičkom temom iz filma „Čuvari galaksije“, kao i albumom Nirvane „Never Mind“. Zanimljivo je da ova novija izdanja nikada nisu bila u ponudi na gramofonskim pločama i njihova prodaja je veća od bilo kojeg drugog muzičkog medija. Jedini koji se našao na listi najprodavanijih vinil albuma i onlajn digitalne prodaje je Metallica. Osim što su supermarketi u prodaju ubacili vinil albume, važn je da ovaj trend posljednjih nekoliko godina raste i da će se zadržati u budućnosti.