Dvije decenije Renaulta u BiH

U dvije decenije na bh. tržištu, francuski div je postao jedan od najprepoznatljivijih, najpoželjnijih i najuticajnijih brendova, a preko mreže koncesija isporučio je preko 20.000 vozila

Prodaja sada već legendarnog Renault 19 Europa krajem 1996. bila je karta za ozbiljniji prodor francuskog diva na neafirmisano bosanskohercegovačko tržište. Tih godina skromno tržište je sa nekoliko hiljada prodatih vozila godišnje i uz prisustvo veoma malog broja proizvođača, uključujući i Renault uzlaznom putanjom napuštalo tmurna vremena prošlosti i poprimalo miris zapadnjačke kulture nabavke novih vozila.

Ulazak u 21. vijek praćen je dvostruko većim obimom prodaje novih automobila u BiH, a pozitivan trend je zahvatio i širenje brendova i prodajno-servisne mreže postojećih uvoznika. Renault je tada već nudio ozbiljnu gamu vozila koja su dijelom imala avangardni francuski “touch“. Urbani model Clio sa modernim dizajnom, komfornim enterijerom i štedljivim agregatima bio je Renaultov prodajni hit i adut na tržištu. U to vrijeme bosanskohercegovačko tržište se tek privikavalo na nove automobilske klase, koje su mahom dolazile od Renaulta kao utemeljitelja pojedinih segmenata, izuzetno popularnih i danas. Na gradski model Twingo sa prostranom monovolumenskom karoserijom i kliznom stražnjom klupom ili pionira kompaktnih monovolumena Scenica gledalo se kao na vozila iz druge galaksije.

Druga generacija Mégana sa neponovljivim zadnjim krajem uzburkala je mirno bh. tržište. Kupcima naviknutim na klasične oblike Renault je donio val ultra modernih automobila koji su ujedno važili za pojam sigurnosti, što je potvrdio model Laguna druge genercije, koja je ponijela titulu prvog automobila sa maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti. Renaultov smjeli i avangardni dizajn kao imidž modeli su dopunili Avantime i Vel Satis, koji zapravo i nisu nikada dobili dostojnu konkurenciju na tržištu.

Méganov limuzinski derivat Mégane Sedan činio je Renaultovu okosnicu prodaje uz zavodljivi Clio, nudivši nenadmašne pakete provjerene tehnike, sigurnosti, bogate opreme i ekonomičnih agregata. Većina ovih modela i danas se kotrlja po bh. cestama nakon više od decenije eksploatacije.

Krajem 2004. godine na skromnom bh. tržištu uslijedio je Renaultov novi strateški poduhvat i svježa poslovna injekcija. Tu godinu je obilježilo službeno lansiranje budžet limuzine Dacia Logan, koja se će mnogim suparničkim proizvođačima pokazati kao nedostižni putokaz pametnog investiranja i prilagođavanja globalnom tržištu. Dacia je u nešto duže od 10 godina na bh. tržištu zahvaljujući Renaultovoj ekspertizi postigla zapažen uspjeh i postala simbolom pouzdanosti, koje su uz Logan dokazali modeli Sandero i Duster. Dacia je zapravo pokrenula jedan potpuno novi pravac i jednu novu kulturu vozača, čija zajednica iz godine u godinu broji sve više prezadovoljnih korisnika.

Danas Renault broji 10 stabilnih prodajno-servisnih koncesija širom BiH, iz kojih je mahom na bh. ceste izašlo više od 20.000 automobila sa značkom Renaulta i Dacije.

Modeli Clio, Mégane, Scenic i Laguna, Dacia modeli Logan, Sandero i Duster postali su temelji bh. tržišta sa prepoznatljivim i popularnim imidžem. U skladu sa inovativnim duhom, Renault iz godine razvija i donosi naprednu tehnologiju rezervisanu za automobile iz luksuzne klase. U tom duhu, aktuelni automobili sa upečatjivim dijamantom na nosu, pored serijski nakrcane sigurnosne opreme, dostupni su i uz inovativne dodatke poput Multi-Sense sistema, koji omugućava vozaču da zadovolji čak i svoju emotivnu stranu u vožnji ili pak šasije sa sva četiri upravljiva točka 4Control.

Renault nameće trendove i piše istoriju pionirskih koraka na bh. tržištu u novoj eri vozila sa nultom emisijom štetnih gasova. Kao lider na Starom kontinentu, predvodeći automobilsku kremu koja tek hvata zalet na tržištu elektro automobila, Renault preko svojih uvoznika u BiH približava svjetske trendove bosanskohercegovačkim vozačima. Renault posredstvom bh. uvoznika implementira električnu revoluciju, koja postepeno uključuje ponudu potpuno električnih automobila i razvoj mreže punionica. (Klix)