Mercedes u Šangaju pokazao novu S-klasu…
17. međunarodni salon automobila u Šangaju potvrđuje važnost kineskog tržišta vozila i donosi zanimljive koncepte, ali i novu Mercedes S-klasu
Dobar posao u Kini! – parola je koja već godinama vrijedi kod najvećih proizvođača automobila naprosto što je kinesko tržište već godinama najbrže rastuće i koje još donosi najveće zarade proizvođačima. Zbog toga je šangajski salon automobila u samo 17 izdanja (prvi je održan 1985. a bijenalno se izmjenjuje s pekinškim), postao jedan od najbitnijih globalnih autosajmova. Ovogodišnji nije toliko bogat serijskim novitetima evropskih proizvođača kao ranijih godina, ali jeste konceptima. Jedan od najznačajnijih svakako je koncept Mercedesove A-klase i to prvi put u sedanskoj verziji.
A sedan Concept najavljuje novi najmanji Mercedesov model, a sedan verzija duga 460 cm nije bez razloga predstavljena baš u Kini, jer Kinezi obožavaju limuzine. Izgleda vrlo atraktivno, a nema sumnje da će se dobro prodavati i na ostalim svjetskim tržištima.
Volkswagen ima želju da do 2025. godišnje proizvodi milion auta na struju
Jedan od dokaza koliko je Mercedesu važno kinesko tržište je i premijera njihovog najluksuznijeg modela, obnovljene S-Klase, odrađena upravo u Šangaju. S-klasa kao tehnološki predvodnik cijele autoindustrije – osim novih linijskih 6-cilindričnih dizelskih i benzinskih motora, kao i novog V-8 biturbo benzinskog motora – sada nudi i iskorak prema autonomnoj vožnji unapređenjem Intelligent Drive tehnologije. Novi 6-cilindrični 3-litreni dizelaš sa 340 KS i 700 Nm okretnog momenta najsnažniji je dizelski motor u povijesti u S-klasi, a prosječna potrošnja deklarisana je na samo 5,6 l/100 km.
Volkswagen grupa predstavila je trolist svojih električnih automobila koji na tržište počinju stizati od 2019. godine. Prelijepi Audi e-Tron Sportback, crossover coupe VW I.D. Crozz i prvi Škodin električni koncept Concept E predstavljaju okretanje VW grupe ka električnim vozilima, a zajednički im je domet s jednim punjenjem baterija od 500 km. Jedna od važnih karakteristika ovih modela je i modus autopilota.
– Do 2025. godine želimo povećati prodaju potpuno električnih vozila na milion jedinica godišnje, a I.D. CROZZ pritom preuzima ključnu ulogu – rekao je Herbert Diess, predsjednik uprave marke VW.
A i Kinezi su postali ludi za terencima, nakon što su godinama SUV i crossover automobili najpopularniji na evropskom, a još ranije i na američkom tržištu. Stoga je najviše noviteta brojnih kineskih proizvođača koji su rezervisani samo za njihovo tržište predstavljeno upravo iz ove klase automobila.
Citroen je prvi put predstavio svoj novi SUV C5 Aircross, serijski model srednje velikog SUV-a, koji će na evropsko tržište stići u drugoj polovini 2018. godine.
(Mladen Milčić/VL)