Stigao je novi FIAT 500L!
FIAT je restilizovano model koji se izrađuje u Kragujevcu nakon pet godina od početka proizvodnje ovog automobila. Pored estetske intervencije, 500L je dobio i nove sadržaje, a Trekking i Living varijante imaju nove oznake
Italijanski proizvođač objavio je fotografije i tehničke detalje redizajniranog modela 500L. Restilizovan je i poluterenski 500L Trekking, koji se sada zove “Cross”, kao i produženi 500L Living, koji je dobio oznaku “Wagon”. Kako kažu u FIAT-u, model 500L sada ima još više tehnoloških sadržaja i bolje je povezan sa mobilnim uređajima. Iako je riječ o redizajnu, proizvođač je saopštio da je čak 40% svih komponenti modela za 2018. novo. S obzirom da se FIAT 500L stislki oslanja na originalni FIAT 500 iz 1950-tih, prilikom restilizacije nije se mijenjao njegov retro dizajnerski koncept. Vizuelno, najveća promjena dogodila se na prednjem dijelu automobila, gdje primjećujemo novu masku i branik.
Otvor na maski hladnjaka je proširen, a branik je gotovo u potpunosti preoblikovan i ima novu, hromiranu lajsnu, veći otvor za vazduh i nova svjetla za maglu. Takođe, novina su i dnevna LED svetla. Zaštitne lajsne na bočnim stranama automobila sada su u potpunosti u hromiranom finišu.
Glavna promjena na zadnjem dijelu FIAT-a 500L odnosi se branik, koji je u potpunosti redizajniran i koji je dobio nove ukrasne hromirane umetke. Pored toga, svjetla za maglu i vožnju u rikverc sada se nalaze u donjem dijelu branika. Ova promjena je u većoj mjeri funkcionalne nego stilske prirode i poboljšava efektivnost različitih svjetala.
FIAT 500L za 2018. biće dostupan u deset pastelnih ili metalik boja sa tri opcije za boju krova: u boji karoserije, sjajno crni ili bijeli, ili mat crni. Ukupno, kupci imaju izbor od 37 kombinacija boja.
Boje eksterijera koje će se naći u ponudi su plava Bellagio, narandžasta Sicilian, bronzana Donatello, bijela Ice-Cream, žuta Sorrento, crna Cinema, siva Fashion, siva Maestro, zelena Tuscan i crvena Passion.
Unutrašnjost automobili je takođe u velikoj mjeri nova, počev od dizajna instrument table, preko volana, pa do displeja multimedijalnog sistema i izgleda centralne konzole. Umjesto dosadašnjeg instrument panela, na kojoj su dominirala dva klasična analogna pokazivača, na novoj tabli ova dva kružna mjerna instrumenta (brojač obrtaja i brzinomer) su manjih dimenzija, a u centru se nalazi nešto veći TFT digitalni displej u boji, sa kompletnim paketom korisnih informacija.
Dok je aktuelni 500L imao volan dizajniran po ugledu na FIAT Pandu, redizajnirani model ima novi multifunkcionalni upravljač koji stilski više podsjeća na onaj sa manjeg FIAT-a 500.
FIAT 500L za 2018. u skupljim verzijama opremljen je novim Uconnect HD Live multimedijalnim sistemom, sa većim, 7-inčnim ekranom visoke revolucije, osjetljivim na dodir, i Apple Car Play i Android Auto podrškom za povezivanje sa smartfon uređajima.
Linija benzinskih motora restilizovanog FIAT-a 500L obuhvata 1.4 litarski 16V agregat sa 95 KS, 1.4 litarski 16V TJet, koji isporučuje 120 KS, kao i 0.9 litarski TwinAir sa 105 KS. Osim toga tu je i kombinovani benzinski/TNG 1.4 litarski TJet motor sa 120 KS, kao i benzinsko-metanski 0.9 litarski TwinAir sa 85 KS.
Ponudu upotpunjuju dva dizel motora: 1.3 16V MultiJet sa 95 KS, sa Dualogic mjenjačem, i 1.6 16V MultiJet sa 120 KS. Svi motori u skladu su sa Euro 6 standardima.