Letovi iz Evrope za Ameriku – za siću

Travel

International Airlines Group (IAG), matična kompanija nekoliko velikih svjetskih avioprevoznika među kojima se nalaze British Airways, španjolska Iberia kao i irski Aer Lingus, objavila je ovih dana početak niskotarifnih letova iz Evrope za Sjedinjene Američke Države

U tu svrhu prije tri mjeseca osnovala je novu aviokompaniju pod imenom Level, a odmah u martu započela je promotivna prodaja aviokarata za letove iz Barselone prema nekoliko prekookeanskih destinacija.

U samo mjesec dana prodato je 100.000 aviokarti, a prvi letovi između Barselone i Los Anđelesa počeli su upravo ovih dana. Uz taj grad na američkoj zapadnoj obali Level će u idućih nekoliko sedmica početi letjeti i za San Francisco, kao i Buenos Aires u Argentini te za grad Punta Cana u Dominikanskoj Republici. Početne cijene jednosmjernih karti za takva putovanja kreću se od oko stotinjak funti ili 150 američkih dolara.

Nakon što je industrija niskotarifnih avioprevoznika u posljednje dvije decenije gotovo u potpunosti preokrenula tržišnu bitku za kraće i srednje letove, probijanje na tržište prekookeanskih i sličnih dužih letova nije izgledalo baš realno. No i tu su se stvari počele mijenjati u posljednjih nekoliko godina.

Ključna karika u lancu uspjeha niskotarifnih aviokompanija su, naravno, niske cijene prevoza, a one su moguće tek ako se pomno posloži nekoliko važnih faktora. Jedan od njih je ujednačena flota vazduhoplova, jer se tako pojeftinjuje njihovo održavanje.

Prekretnica na ovom polju bilo je korištenje manjih regionalnih aerodroma s kojima su mogli dogovarati niske cijene. Ipak, i takvo poslovanje imalo je svoja ograničenja. Jedno od njih je bio domet odnosno trajanje leta.

Prekookeanski letovi su stoga dugo bili samo želja niskotarifnih aviokompanija koje su tvrdile da je samo pitanje vremena kad će se jeftini avioprevoz preseliti i na takve rute.

Novo doba pristiglo je s razvojem nove tehnologije, a tu je presudnu ulogu odigrao novi model američkog Boeinga, 787 Dreamliner, predstavljen krajem 2011. godine. Dijelom izrađen od lakših, a jednako čvrstih materijala, ovaj tip aviona je donio i do 20% niže troškove leta. Evropski Airbus je u međuvremenu takođe odgovorio usavršavanjem postojećih modela i predstavljanjem novog tipa aviona, A350.

Sada više jeftinih aviokompanija nudi letove iz Evrope prema SAD, kanadi, Dominikanskoj republici, Kubi…