Fijatovim radnicima stigla podrška iz Italije
Proizvodni radnici obje smene fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija održali su juče zajednički jednočasovni potest u 13.00 ispred upravne zgrade fabrike
Protest je održan zbog toga što poslodavac odbija da pregovara o povećanju zarada.
Predsjednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković rekao je da su se predstavnici sindikata obratili radnicima, a prvi put je održano i opšteradničko veselje uz muziku i kolo.
On je rekao da ni poslije pet dana generalnog štrajka poslodavac nije našao za shodno da počne da pregovara o zahtjevima radnika.
“Mi smo pružili ruku za pregovore ali je možda naša ranička ruka pljava pa predstavnici kompanije ne žele da je prihvate”, rekao je Marković novinarima.
On je istakao da su dobili podršku predstavnika sindikata Fijata iz Italije koji je ocijenio da je muka evropskog sindikata i sindikata iz Italije da radnik mora da protestuje zbog malih plata.
Zarada u Srbiji je prema ocjeni italijanskog sindikta “jedan i po ručak u eksluzivnijem restoranu u Italiji”.
Podrška kragujevačkim radnicima stigla je i od sindikata fabrike Volvo iz Švedske i sindikata iz Slovenije i regiona.
Marković je rekao da država iako je suvlasnik trećine fabrike dozvoljava Fijatu da krši propise Srbije.
“Radnici traže da se u rješavanje problema uključi država i lokalna samouprava”, rekao je Marković.
Zbog štrajka u Fijatu većina kooperanata te kompnije je prema njegovim riječima prekinula proizvodnju i to je razlog više da dražva i lokalne zajednice pomognu u pregovorima oko zahtjeva za većim zaradama.
Fijat je trebalo dnevno da proizvede 440 vozila, po 220 u smjeni, što znači da je do sada “gubitak 2.200 automobila”.
Marković je rekao da su radnici odlučni da radikalnije štrajkuju iako ih je poslodavac upozorio da se drže zakona, a sam ga ne poštuje.
Inspekacija rada je prošle sedmice naložila predstavnicima Fijata da započu pregovore, ali se oni ne oglašavaju.
Zahtjevi su da se poveća bruto osnovica sa 38.000 na 50.000, radnici rasterete, isplati bonus efikasnoti za 2016. godinu i naknada troškova prevoza kada nema redovnog saobraćaja.
Novinarima nije dozvoljen ulaz u fabriku.