Jedan od najrjeđih Aston Martina ne liči na Aston Martin
Cygnet je jedan od najekskluzivnijih modela sa značkom ovog proizvođača u protekloj deceniji – prodato je svega 150 primjeraka – a automobil čak nije ni pravi Aston Martin
Jedan od najrjeđih modela britanskog premijum proizvođača nije ni sportski kupe ni kabriolet.
Vozilo koje svojom pojavom na putevima i ulicama kod manje upućenih ljubitelja automobila može izazvati zabunu, iako nosi oznaku „Aston Martin“, po dimenzijama i dizajnu je mnogo bliže Smartu.
Cygnet je ustvari “prepakovana” Toyota iQ (model koji se takođe više ne proizvodi), sa maskom Aston Martina i luksuznim enterijerom.
Britanski proizvođač plasirao ga je na tržište 2011. godine sa idejom da Cygnet ponudi postojećim vlasnicima Aston Martina kao malo, luksuzno gradsko vozilo koje bi mogli da koriste na kraćim relacijama u svakodnevnoj vožnji, a da se pri tom ne odreknu statusnog simbola koji sa sobom nosi amblem kompanije.
Ipak, osnovni razlog za lansiranje modela Cygnet bio je na neki način iznuđen. Iza odluke o plasiranju Toyote pod značkom sopstvenog brenda krila se namjera Aston Martina da smanji prosječnu CO2 emisiju svojih modela i tako se uklopi u ekološke standarde.
Eksperiment je vrlo brzo propao, pa je samo dvije godine kasnije, 2013, Aston Martin Cygnet povučen sa tržišta. Iako je kompanija planirala da godišnje prodaje oko 4.000 automobila, do kupaca je ukupno stiglo svega njih 150.
Ispod haube modela Cygnet nalazio se Toyotin 1.33 litarski četvorocilindrični benzinski motor sa 98 ks (72 kW). Uz sve to, cijena u Britaniji iznosila je čak 31.000 funti, što je bilo oko 2,5 puta više u odnosu na model IQ, pa se mali broj vlasnika klasičnih Aston Martina upecao na ovu priču.
Ipak, ekskluzivnost Cygneta uticala je na to da je ovaj automobil kao polovnjak zadržao vrijednost na tržištu korišćenjih vozila, pa se tako na oglasu u Holandiji pojavio primjerak (sa fotografije) sa pređenih 48.000 km koji se prodaje za 40.000 eura.