Nijemci će nadograditi pet miliona „dizelaša“, subvencije onim koji bi ih mijenjali
Vodeći njemački proizvođači automobila i visokopozicionirani predstavnici njemačke politike na kriznom sastanku u Berlinu dogovorili su se o budućnosti dizelskih motora, velikih zagađivača okoline
Proizvođači su se obavezali da će na oko 5,3 miliona automobila s dizelskim motorima nadograditi softver, čime će se količina toksičnih azot dioksida smanjiti za trećinu. Oni će takođe omogućiti zamjenu starijih modela za novije. Mjera će koštati proizvođače 500 miliona eura.
Među „nadograđenim” automobilima će biti 2,5 miliona Folksvagenovih. Ovaj koncern je u septembru 2015. godine priznao da je varao na testiranju izduvnih gasova.
Istovremeno su dogovorili da daju finansijske podsticaje vozačima da zamijene starije modele automobila, saopštio je njemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint.
Dobrint je rekao da će proizvođači „u narednim mjesecima“ opremiti oko 5,3 miliona vozila novim softverom sa ciljem smanjenja emisije azot-oksida za 25 do 30 odsto.
On je takođe rekao i da su se proizvođači saglasili da daju podsticaje vozačima da prije zamijene starija vozila, a da će vlada dodatno uložiti oko 250 miliona eura u modernizaciju gradskih prevoza.
BMW je saopštio da će vlasnicima dizel vozila registrovanih prije 2009. ponuditi „ekološki bonus“ do 2.000 eura ako zamijene staro dizel vozilo novim električnim ili hibridnim modelom ili dizel vozilo koje zadovoljava sadašnje standarde.
Mnogi gradovi u Evropi su vožnje automobilima s dizel motorima zbog zagađenja ograničili ili zabranili. Prošle sedmice je tako sud u Štutgartu, gdje je sjedište Mercedesa i Poršea, starijim dizelskim vozilima ograničio gradsku vožnju.
Njemačka automobilska industrija je motor njemačke ekonomije i izvoza, te je u interesu njemačke politike da se s proizvođačima dogovori o „ekološkim” mjerama koje će vratiti ukaljan ugled u automobilskoj industriji.