Audi nudi alternativu nepoželjnim dizelašima
U trenutku kada Njemačka i Švajcarska donose zakone o protjerivanju starijih dizelaša sa puteva, proizvođači poput Audija lansiraju modele sa pogonom na metan, koji su takođe ekonomični, ali znatno manje zagađuju okolinu
Audi je kupcima ponudio još dva modela koji za pogon, osim benzina, mogu da koriste i komprimovani prirodni gas (CNG). U prodajne salone stižu A4 Avant G-Tron i A5 Sportback G-Tron.
Oba automobila opremljena su 2.0 litarskim TFSI motorom sa 170 ks i 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Upareni sa šestobrzinskim manuelnim menjačem, od nule do stotke stižu za 8,5 s, a maksimalna brzina je 226 km/h.
U Audiju kažu da je maksimalna autonomija ovih modela u vožnji 950 km, kada su oba rezervoara puna, a ako se voze samo na metan, mogu da pređu do 500 km prije nego što potroše gorivo.
Pogonski sistem je projektovan tako da upravljačka jedinica automatski prebacije motor na benzin onog trenutka kada pritisak metana u rezervoaru padne ispod 10 bara.
Rezervoari za komprimovani prirodni gas nalaze se u zadnjem i donjem dijelu vozila. Projektovani su za maksimalno 19 kg metana i za pritiske do 200 bara.
Instalacija dodatnih rezervoara uticala je na smanjenje korisne zapremine prtljažnika, tako da A4 Avant G-Tron raspolaže sa 415 litara, a A5 Sportback G-Tron sa 390 litara.
Cijene u Njemačkoj iznose od 40.300 eura, koliko košta A4 Avant na metan, odnosno od 40.800 eura, koliko treba platiti najjeftiniji A5 Sportback G-Tron.
Audi za kupce u Nhemačkoj odobrava bonus prilikom kupovine ovih modela u iznosu 9.500 eura, ako zamijene svoj stari dizelaš po principu “staro za novo”. Time se građani stimulišu da se riješe vozila sa motorima koji više zagađuju okolinu, a da istovremeno nabave ekološki prihvatljiviji automobil.