Kako je Uber prošao izlaskom na berzu?
Prvi poslovi dionicama taksi prevoznika Uber na berzi zaključeni su po cijeni nižoj od javne ponude dionica (IPO), prenosi Reuters.
Prve ponude su se kretale po cijeni od 42 dolara po dionici, što je za 3 dolara manje od cijene u IPO-u.
Uber je prikupio 8,1 milijardi dolara u IPO-u, čime je sveukupno procijenjen na 82,4 milijarde dolara.
Sredinom aprila, u pripremi za IPO, Uber je otkrio da je za pet godina imao više od 6 milijardi eura gubitaka.
Stoga se postavlja pitanje zašto investitori investiraju u Uber i da li grupa može zaraditi novac?
U svakom slučaju, krivulja prometa Ubera je konstantno napredovala. Uber tvrdi da je danas aktivan u više od 700 gradova. Uber obavlja 14 miliona putovanja dnevno, može se pročitati u berzanskom katalogu.
Kao privatni posrednik automobila, kompanija kontroliše preko 65 posto tržišta u SAD-u, Evropi i dijelovima Azije.
Ali ovo nevjerovatno širenje u nekoliko godina nije moglo donijeti extra zaradu. Vožnje su relativno jeftine. Strategija kompanije je, prema posmatračima, da stekne monopolski položaj na ključnim tržištima, a zatim da podigne cijene.
Ali, upitno je da li će se takav scenario i dogoditi, zato što Uber sada ima brojne konkurente sa globalno pozicioniranim kompanijama kao što su Mytaxi ili Lyft.
Taksi kompanije su takođe naučile: mnoge nude slične usluge putem aplikacije. Gotovo da nema prostora za povećanje cijena.
Za nastup na berzi su se prije Ubera odlučili Lyft, koji je njegov konkurent i Pinterest, koji je bio bolji nakon IPO-a – prvog trgovinskog dana njegova dionica je porasla za 28 posto.
Prospekte za izlazak na berzu će ove godine predstaviti Slack i Airbnb.