Limuzinama (ni)su odbrojani dani

Limuzine

Najnovije istraživanje pokazuje da se potencijani kupci baš i ne slažu sa odlukama pojedinih proizvođača automobila o ukidanju limuzinskih modela.

Poput vozila iz drugih tradicionalnih automobilskih segmenata, i limuzine polako uzmiču pred najezdom SUV/krosover modela.

Najveći američki proizvođači Ford, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i General Motors već su smanjili ponudu sedana na tom tržištu, a u planu je gašenje još nekih klasičnih limuzina u SAD.

Ipak, najnovija studija pokazuje da takve odluke nisu u skladu sa željama kupaca. Naime, čak 78% Amerikanaca koji trenutno ne posjeduju limuzinu razmatraju opciju da njihov sledeći automobil bude upravo sedan.

Ovo istraživanje naručio je Nissan, a njime su obuhvaćeni Amerikanci uzrasta između 18 i 65 godina.

Studija je pokazala i da su za limuzine naročito zainteresovani pripadnici mlađe populacije, čak 86% njih 18-34 godina starosti, koji inače trenutno ne voze sedan. Među populacijom uzrasta 35-50 godina ovaj procent iznosi 81 odsto.

Sa druge strane, 89% onih koji već posjeduju neku od limuzina navelo je da su zadovoljni svojim automobilom, a taj procent je već nego kod vlasnika drugih tipova vozila.

Nema sumnje da su rezultati ovog istraživanja obradovali ljude iz Nissana jer je ta kompanija u poslednjih nekoliko godina ponudila američkim kupcima nekoliko novih i restilizovanih sedana, kao što su Altima, Versa i Maxima, dok se priprema i nova Sentra.