Imaju samo jedan, ali vrijedan model – i ne odustaju
Lancia već nekoliko godina tvrdoglavo opstaje na tržištu, uprkos tome što ima jedan jedini model u ponudi – mali gradski auto Ypsilon, koji se prodaje uglavnom u Italiji.
Među ljubiteljima automobila u julu je odjeknula vijest da je Lancia sa samo jednim modelom u gami prodala više vozila u EU od kompletne ponude Alfa Romea.
Naime, prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), Alfa Romeo je u prvoj polovini 2019. na tržištu Evropske unije prodao svega 27.702 vozila. U istom periodu, Lancia je kupcima isporučila 34.700 automobila, i to praktično samo u Italiji.
Lancia Ypsilon je po savremenim standardima auto-industrije prilično star model, s obzirom da je lansiran još 2011. godine.
Ipak, njegov specifičan, lajfstajl dizajn i odlična upotrebna vrednost, naročito na domaćem, italijanskom tržištu i u urbanim sredinama gdje dolaze do izražaja manevarske sposobnosti i lakša mogućnost parkiranja malih gradskih automobila, drže ga i dalje u igri – a brend Lancia u životu.
Kako bi ovom modelu još malo produžio životni vek, proizvođač predstavio je novu specijalnu verziju – Ypsilon Monogram, koja će se prodavati u Italiji.
Karakteriše je dvobojna karoserija – kombinacija zlatne nijanse i crnog krova, dok je slovo “Y” kao dugogodišnji zaštitni znak modela vidljivo istaknuto na pojedinim mestima na spoljašnjosti i u putničkoj kabini.
Poseban kuriozitet predstavlja način na koji je ofarban “A” stub – zlatna boja na donjem dijelu postepeno se pretapa u crnu, kako se linija stuba približava krovu.
Luksuznoj pojavi Lancie Ypsilon Monogram doprinose i ukrasni elementi u sjajno-crnoj završnoj obradi, poput spoljnih retrovizora, kvaka na vratima i dijelova maske i zadnjeg branika.
Unutrašnjost po kombinaciji boja prati spoljašnjost automobila, uz dodatak kožnih detalja ofarbanih u zlatnu nijansu. U standardnu opremu modela Ypsilon Monogram spadaju i DAB audio sistem, Uconnect multimedijalni sistem sa 5-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, klima-uređaj, kožni volan, zadnji parking senzori i svjetla za maglu.
Ponuda motora je nepromijenjena u odnosu na standardni Ypsilon.
Kupci mogu da odaberu atmosferski 1.2 Fire Evo II benzinac sa 69 ks (dostupan i u varijanti sa pogonom na tečni naftni gas) ili 0.9-litarski TwinAir turbo-benzinski agregat sa 2 cilindra i 80 “konja” (na raspolaganju i u opciji sa pogonom na metan).