Banke silno žele digitalnu revoluciju, ali da li pronalaze prave puteve?

Banke

Banke širom svijeta uspostavljaju planove za pomoć u kretanju digitalnom revolucijom, jer nastoje da usreće klijente, smanje troškove i izbjegnu napredne fintech rivale.

Međutim, uprkos tome što mnoge kompanije trube o svojim višegodišnjim planovima za transformaciju vrijednim više milijardi dolara, tri četvrtine ulagača nije uvjereno da će strategije biti efikasne, a manje od jedan odsto misli da su jasne i vjerodostojne, prenosi Indikator.

Kompanije za finansijske usluge troše prosječno pet odsto prihoda godišnje na transformaciju – no investitori kažu da ne razumiju u šta kompanije ulažu ili zašto. Ne znaju šta uključuje transformacija niti kako izgleda krajnja igra.
To je zato što ulagači tvrde da ne dobijaju korisne mjerne podatke o napretku, pa su nepovjerljivi u slučaju značajnih ulaganja u tehnologiju i troškove.

Ambiciozni programi sa velikim proračunima o transformaciji o kojima banke pričaju i stvarni povrat koji proizvode ostavili su zajednicu investitora da se trudi da shvati šta se zapravo događa. Otprilike 98% evropskih banaka spomenulo je “digitalno” u svojim vanjskim komunikacijama, u poređenju sa samo 27% izvještaja analitičkih istraživanja.

Sve se to događa u vrijeme kada velike tehnološke i fintech kompanije bilježe rast procjene vrijednosti u odnosu na tradicionalne finansijske igrače. Od 2010., odnos cijene i zarade za finteh neprekidno raste, i višestruko je povećan nego kod kompanija za finansijske usluge. Banke su imale višestruki pad sa 14 na 11 puta.

Izvještaj propisuje pet pristupa kako bi se FS kompanijama omogućilo uspostavljanje prave ravnoteže između digitalnih ulaganja i osiguranja vrijednosti za novac:
1. hirurški pristup ulaganju, izbjegavajući previše jačanje digitalnih sposobnosti
2. usredsrediti se na manji broj dobro finansiranih inicijativa za rast
3. povećati fokus na povećanju produktivnosti od ulaganja u tehnologiju
4. razviti bolju nauku o mjerenju i upravljanju promjenama
5. poboljšati vanjsku komunikaciju kako bi ulagači lakše razumjeli šta utiče na performanse i omogućili praćenje napretka u dugoročnim promjenama

Ted Moynihan, globalni čelnik za finansijske usluge Olivera Wymana, kaže: “Svaka kompanija trebada pronađe pravi miks kako bi spojila viziju i vrijednost i složila se u putu ka naprijed – sve dok prijetnja velikih tehnoloških igrača i recesija možda dolaze, a ulagači postaju sve nestrpljiviji.”