Kina: Skočila prodaja luksuznih automobila nakon epidemije
U Kini je prošlog mjeseca prodato 277.000 premijum vozila, što predstavlja rast od 11,1% u odnosu na april 2019, pokazuju podaci kineske Asocijacije prodavaca automobila.
Zahvaljujući ovakvom skoku prodaje, luksuzni automobili su došli do 18,7% tržišnog udjela u aprilu, što je za 3,6 odsto više nego u istom mjesecu prošle godine.
Ipak, ako se posmatraju rezultati od početka 2020, prodaja premijum automobila za prva četiri mjeseca je u padu od 16,4% u poređenju sa istim razdobljem 2019.
Naime, u periodu januar-april kineskim kupcima je isporučeno 795.000 luksuznih vozila.
Svi najveći njemački proizvođači premijum automobila zabilježili su rast prodaje u Kini u aprilu.
Mercedes je povećao prodaju za 4,7%, na 62.200 vozila, BMW za 9,4% na 67.000 primjeraka, a Audi za čak 29,9% na 61.500 automobila. I Porsche je upisao rast prodaje u aprilu, i to za 23,9%, a kupcima je isporučeno 8.767 vozila ovog proizvođača.
Interesanto je i da je prodaja električnih Tesla automobila u aprilu skočila za čak 121%, na 4.255 jedinica.