Prihodi Alibabe porasli za 34 odsto, sada su 22,2 milijarde

Finansije

Naime, ukupni prihodi Alibabe su porasli za 34 odsto, na 153,75 milijardi juana (22,2 milijarde dolara), dok su analitičari predviđali – 147,77 milijardi juana (21,3 milijardi dolara). Prošle godine u isto vrijeme, kompanija je zabilježila rast od 42%, ali s obzirom na trenutnu situaciju, ovaj pad je sasvim logičan.

Ljudi su u posljednje vrijeme masovno počeli da se oslanjaju na onlajn kupovinu, ali nikada kao tokom karantina, kada su prodavnice bile zatvorene, a i sada kada su otvorene – nisu 100% bezbedne, pa kupci radije poručuju sve iz fotelje: od alata, preko odeće, pa do hrane i tehnike.

Alibaba se ne bavi samo onlajn trgovinom, ali tu bilježi najveći skok – 34%, odnosno 19,27 milijardi dolara u prvom kvartalu. Iz kompanije konstatuju da je ovaj segment praktično potpuno oporavljen, i dodaju da su prihodi od računarstva u cloud-u porasli za 59 procenata u odnosu na 2019.

Nakon ove vijesti, akcije Alibabe koje se kotiraju na Volstritu krenule su uzlaznom putanjom, a od početka 2020. do danas uvećale su svoju vrijednost za 23 odsto.

Podsjetimo, nedavno je bilo riječi o tome da se predsjednik SAD, Donald Tramp, posle namjere za eliminisanjem TikTok-a, Tensenta i WeChat-a iz te zemlje, sada okomio na Alibabu. Konkretnih informacija još nema, ali sudeći po renomeu koji kompanija uživa u matičnoj Kini, teško da će ih te spekulacije ugroziti.