Roba u Alibabi do 2025. godine vrijediće 1,2 biliona dolara
I dok su se mnoge kineske kompanije suočile sa velikim izazovima i gubicima izazvanim pandemijom COVID-19, Alibaba Grupa se pojavila kao jedan od najvećih korporativnih dobitnika u zemlji u vreme krize.
Multinacionalni tehnološki gigant značajno je proširio svoje poslovanje u 2020. godini, jer je potražnja za njegovim uslugama i onlajn tržištem porasla usljed zatvaranja.
Prema podacima koje je predstavio AksjeBloggen.com, očekuje se da će bruto vrijednost robe Alibabe nastaviti da raste i da će do 2025. godine vrijediti 1,2 triliona dolara, što je 55 odsto više od njenog najvećeg konkurenta Amazona.
Prihod Alibaba Grupe skočio je za 35 odsto usred pandemije.
Alibaba Grupa se pojavila kao vodeća kineska kompanija za eCommerce posle epidemije SARS-a 2003. Od tada je postao značajan hirer i zajmodavac, obezbeđujući više od 100.000 radnih mjesta.
Jedno od najprofitabilnijih tržišta ove grupe je Taobao, odgovoran za više od 80 odsto njene prodaje. Za razliku od Amazona, Alibaba nije uključena u direktnu prodaju i ne posjeduje skladišta, on jednostavno pomaže brendiranim proizvođačima i malim preduzećima da dođu do potrošača.
Statistika pokazuje da su prihodi kineske korporacije za e-trgovinu porasli poslednjih godina.
Alibaba Grupa je 2015. godine ostvarila prihod od 11,7 milijardi dolara, navodi se u izveštajima o zaradama kompanije. Ova cifra skočila je za 390 odsto na 57,9 milijardi dolara u 2019. godini i nastavila da raste.
U fiskalnoj godini koja se završava 31. marta 2020. godine, Alibaba je prijavila oko 72 milijarde dolara prihoda, što je povećanje od 35 odsto za godinu dana. Skoro 70 odsto te vrijednosti generisano je kroz maloprodajni biznis domaće trgovine.
Prema izveštaju o zaradama kompanije, prošle godine obim bruto robe skočio je za 15 odsto i prvi put pogodio preko bilion dolara.
Samo na Dan samaca 2020. godine, onlajn kupci su na Alibabinim platformama Tmall i Taobao eCommerce ostvarili su više od 2,3 milijardi narudžbi, nadmašivši američku cyber monday prodaju.
Impresivan rast prodaje i prihoda podstaknut je porastom onlajn kupovine na alibabi na domaćem tržištu Kine. Zbog manje razvijenih fizičkih prodavnica i jeftinih logističkih usluga, tržište e-trgovine je posljednjih godina naglo poraslo u gradovima trećeg i nižeg ranga.
Prekogranična onlajn kupovina takođe postaje trend, jer ljudi postaju svesniji međunarodnih brendova. Danas Kina ima najveći broj onlajn kupaca na globalnom nivou, skoro 783 miliona u 2020.
Velika većina njih koristi jednu od Alibabinih eCommerce platformi. Statistika pokazuje da je broj godišnjih aktivnih potrošača na Alibabinim nekretninama za onlajn kupovinu u Kini dostigao 779 miliona u decembru prošle godine.
Obim bruto robe u Amazonu do 2025.
Porast onlajn prodaje usled pandemije takođe je podstakao rast prodaje i prihoda Amazona. Izveštaj Future Shopper 2020 koji je sproveo i objavio Wunderman Thompson Commerce pokazao je da 48 odsto globalnih onlajn kupaca bira Amazon kao željenu destinaciju za kupovinu zabavnih predmeta.
Pored toga, 37 odsto ispitanika preferiralo je Amazon kao svoju prvu šoping destinaciju za kupovinu igračaka, a 29 odsto za kupovinu tehnologije.
Prodavci na tržištu Amazona su 2020. godine prodali robu u vrijednosti od 300 milijardi dolara, 100 milijardi više nego 2019. Ukupan obim bruto robe, uključujući prodaju samog Amazona i tržišta, dostigao je skoro 490 milijardi dolara.
Neto prihod druge po veličini svetske kompanije eCommerce skočio je za 38 odsto u odnosu na prošlu godinu i dostigao 386 milijardi dolara u 2020. Prihodi od maloprodaje činili su 76 odsto te vrijednosti.
Amazonov godišnji izvještaj za 2020. godinu pokazao je da su onlajn prodavnice prošle godine ostvarile skoro 198 milijardi dolara prihoda, u odnosu na 141,2 milijardi u 2019. godini. Prihodi prodavaca trećih strana takođe su porasli usljed toga što je pandemija dostigla 80,5 milijardi dolara u 2020.