Dvije trećine stanovnika EU kupuje preko interneta

Living

Gotovo dvije trećine (65 %) odraslog stanovništva EU reklo je da je u 2020. godini kupilo ili naručilo robu ili usluge putem interneta.

Eurostat je za svoje svrhe e-trgovinu definisao kao kupovina robe ili usluga putem elektronskih transakcija, uključujući slanje narudžbi za robu ili usluge putem interneta (plaćanje i krajnja isporuka robe ili usluge mogu se obavljati na internetu ili izvan njega).

Sklonost upotrebi e-trgovine, kao i mnoge druge internet aktivnosti, usko je povezana s dobi. Na primjer, broj osoba u dobi od 25 do 34 godine bio je 2,5 puta veći od vjerovatnosti da su se koristili internetom za kupovinu/narudžbu robe ili usluga (83 %) u poređenju s osobama u dobi od 65 do 74 godine (33 %). Međutim, taj digitalni jaz među generacijama se postupno zatvara.

U otprilike jednoj petini evropskih regija (42 od 197 regija za koje su dostupni podaci), manje od polovine odraslog stanovništva 2020. godine naručilo je robu ili usluge putem interneta a velika većina njih nalazila se u istočnim i južnim regijama EU. Posebno je mala sklonost upotrebi e-trgovine u Bugarskoj, Rumuniji i centralnim/južnim regijama Italije. To može odražavati, barem djelimično, relativno niske nivoe pristupa internetu/korišćenja interneta i relativno velik broj osoba koje nemaju bankovni račun (čime je teže plaćati na internetu).

Izvor: SEEbiz.eu