Netflix će do 2025. godine imati značajan udio u televizijskom tržištu
Kompanija Netflix rođena je 1997. godine i tada je klijentima nudila priliku da iznajmljuju DVD filmove i serije poštom, a već sljedeće godine je pokrenula prvu veb-lokaciju za iznajmljivanje i prodaju DVD snimaka na svijetu.
Sada već dobro poznata streaming platforma ove godine ostvarila je prihod koji premašuje 24 milijarde dolara, ali manje od jedan odsto te svote dolazi od iznajmljivanja DVD snimaka.
Kompanija je na berzu izašla 2002. godine, kada se pridružila NASDAQ indeksu sa tikerom NFLX i cijenom od 15 dolara po akciji, piše Biznis.rs.
Netflix streaming platforma pojavila se 2007. godine, a 2015. kompanija je producirala svoj prvi originalni film. Do 2017. godine broj korisnika na platformi je premašio 100 miliona, a u 2021. godini je dvostruko veći.
Cijene akcija kompanije su polako rasle između 2017. i 2020. godine, pa su od 130 dolara do marta prošle godine dostigle cijenu od približno 340 dolara po akciji.
Razlog za nagli rast akcija je pandemija korona virusa, a u novembru ove godine dostigle su rekordnu vrijednost od preko 700 dolara, a trenutna cijena se kreće oko 663 dolara.
U toku pandemije kompanija Netflix je dominirala streaming tržištem u Sjedinjenim Američkim Državama, sa udjelom od 34 odsto, navodi se u podacima firme Nielsen. U firmi se nadaju da će uspeti da zadrže taj položaj u odnosu na rivale kao što su Disney+ i Paramount+.
Prema predviđanjima kompanije ArkInvest, u narednih nekoliko godina kablovska televizija će postati u potpunosti nepotrebna, uzimajući u obzir da “plaćanje više od hiljadu kanala, od kojih 90 odsto korisnici uopšte i ne gledaju, sada djeluje suludo”.
Istraživanja ArkInvest-a ukazuju na to da bi Netflix mogao kablovskim operaterima da ponudi 70 odsto popusta za streaming, što bi značilo još bolje pozicioniranje i rast akcija ove kompanije i na televizijskom tržištu do 2025. godine.