Lučić: U narednih 10 godina tek dolazi vrijeme digitalnih bogataša
“Osnova budućeg digitalnog razvoja biće optika do korisnika i 5G. Mi smo sami finansirali taj dio optičke infrastrukture i preko milion potencijalnih korisnika smo pokrili i preko milion domaćinstava može da koristi usluge optičkog interneta. Veliku i bitnu stvar smo uradili za našu zemlju što, osim što taj dio optičke infrastrukture koristimo u naše svrhe, rentiramo i drugim operaterima, kazao je izvršni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić, na pandel diskusiji “Powering digital economy” u okviru Kopaonikm biznis foruma.
Telekom operateri su, kazao je Lučić, došli u situaciju da moraju da “mole Amazon da im subvencioniše izgradnju infrastrukture” i to govori o tome da operateri moraju da promijene strategiju, što po njegovim riječima, nije komplikovano.
“Telekomunikacioni operateri investiraju više nego baš ti veliki internet igraci. Operateri su bili zarobljeni fokusom na korisnika a nisu shvatili globalnost interneta. Neki servis koji im ponude preko interneta mogu da ponude bilo kome. Zato je Telekom napravio novu strategiju koja je dijelom strategija klasičnog teleoperatera a dijelom strategija kompanija poput Netfliksa i Fejsbuja gdje smo posebno odvojili dio koji će se baviti kontentom i razvojem digitalnih servisa nevezan za telekom probajući da se uzme dio prihoida od toga. Sve iz razloga jer će jedini prihod od klasičnih telekomunikacionih usluga u budućnosti biti internet konektivnost”, kazao je Lučić.
Strategija Telekoma Srbija je, dodaje Lučić, da su prije ulaska u digitalne i kontent priče, morali obezbijediti prediktivan profit te da su to uradili sa akvizicijama, izgradnjom i brojem korisnika koji raste.
“Treba vremena da se napravi profit od kontenta i digitalnih servisa ali mi ćemo i od klasičnih servisa imati prihod u narednih 15 gosina. To nam daje osnovu da razvijamo ove dvije grupe – kontent i digital. Tu ne mislim samo na gejming i aplikacije več i rješenja za mala i srednja preduzeća kao što su klaud, elektronska faktura elektronska fiskalna kasa”, kazao je Lučić
Kada su u pitanu digitalni servisi ne smije se razmišljati lokalno i dvije su različite strategije za digitalne servise i kontent.
“Zato smo pokrenuli Venture Capital fond kako bi razvijali digitalne servise za naše potrebe a prije svega bili fokusirani na to da je svijet jedna internet ulica i da možemo bilo kome to da prodamo. Što se tiče kontenta strategija nam je obrnuta. U bici sa velikim igračima je bitno da budete vlasnici lokalnog kontekta. Zato ulažemo u produkciju filmova i serija, lokanoog sportskog sadržaja kako bi bili najveća domaća i regionalna produkcija”, kazao je Lučić.
Internet će, navodi Lučić omoćućiti malim zemljama da budu velike. Digitalni eldorado tek dolazi.
“Koliko god smo zaprepašćeni velikim kompanijama kao što je Fejsbuk sledećih 10 godina tek dolazi vrijeme dogitalnih bogataša. Efekti Ventura Capital Fonda za finansiranje startapa u početnoj fazi kojim želimo da pomognemo da što više mladih ljudi napravi biznis i da ih posle povežemo sa večim findoivima koji bi ih preuzeli u daljoj fazi a koji je Telekom prvi pokrenuo, će se tek kasnije vidjeti”, zaključio je Lučić.