Defekt na tržištu: Polovni automobili koštaju koliko novi

AUTO

Ako pogledamo izvještaje sa evropskog tržišta polovnih automobila, prosječna cijena polovnjaka je probila istorijski rekord, aktuelne cijene su veće za oko 12 odsto, i stručnjaci ističu da će do kraja godine one probiti granicu od 25.000 eura. Ekonomska kriza nije zaobišla ni ovo tržište, kupci posljedice neminovno osjećaju, a za sada ne postoje naznake da će u bliskoj budućnosti doći do stabilizacije.

Cijena “polovnjaka” je počela da raste još početkom prošle godine. Prvo su skočile desetak odsto, kao posljedica pandemije i posljedičnog pada potražnje, a onda drastičnije tokom ljeta. Početkom ove godine nabavka pojedinih modela je uveliko bila skuplja za 20 do 30 odsto nego što je uobičajeno.

Trend se na tržištu polovnih automobila dodatno zahuktao ove godine sa pojavom informacija da će pored pandemijskog, doći i nekoliko poskupljenja prouzrokovanih drugim faktorima, kao što su izmjene zakona u Njemačkoj, te nestašica čipova na globalnom tržištu. Praktično automobili koji koštaju oko 7.000 eura, kada se sve sabere, poskupili su skoro 4.000 eura.

Dodaje se da je u međuvremenu potražnja porasla i zbog toga što neki novi automobili sada imaju rok isporuke od godinu dana, što polovne čini privlačnijim. Stanje na tržištu se polako popravlja, iako cijene i dalje rastu, pa ako se uzlazni trend nastavi, prosječna cijena polovnih automobila na kraju godine premašiće 25.000 eura na evropskom tržištu.

Tražnja za polovnim automobilima sve je veća i premašuje ponudu, pa je cijena u Evropi u prosjeku po jednom vozilu u novembru iznosila 24.772 eura. To je gotovo 12 odsto više nego prije godinu dana i najviše otkad se prati statistika.