Rezultati Microsofta bolji od očekivanja
Dionice Microsofta porasle su čak 5 posto u produženom trgovanju u utorak nakon što je firma objavila fiskalnu zaradu u drugom tromjesečju koja je nadmašila procjene analitičara.
Evo kako je firma poslovala:
- Zarada: 2,32 USD po dionici, prilagođeno, u odnosu na 2,29 USD po dionici koliko su očekivali analitičari, prema Refinitivu.
- Prihod: 52,75 milijardi dolara, u odnosu na 52,94 milijarde dolara koliko su očekivali analitičari, prema Refinitivu.
Ukupni Microsoftov prihod porastao je za 2% u odnosu na prethodnu godinu u tromjesečju koje je završilo 31. decembra, što je najsporija stopa od 2016., navodi se u saopštenju. Neto prihod pao je na 16,43 milijarde dolara sa 18,77 milijardi dolara u istom kvartalu prošle godine.
Firma je u tromjesečju poduzela 1,2 milijarde dolara u vezi s odlukom o otpuštanju 10.000 radnih mjesta, revidiranju ponude hardvera i konsolidaciji najmova.
– Usredotočeni smo na operativnu izvrsnost dok nastavljamo ulagati u poticanje rasta – rekla je u izjavi Amy Hood, Microsoftova šefica finansija, prenosi Seebiz.
Prihod u Microsoftovom Intelligent Cloud segmentu iznosio je 21,51 milijardu dolara, što je povećanje od 18% i malo iznad konsenzusa analitičara od 21,44 milijarde dolara koje je anketirao StreetAccount.
Jedinica uključuje javni oblak Azure, Windows Server, SQL Server, Nuance i Enterprise Services. Prihodi od Azurea i drugih usluga u oblaku, koje Microsoft ne izvještava u dolarima, porasli su za 31%, malo iznad procjene od nešto ispod 31% koju su očekivali analitičari koje su anketirali CNBC i StreetAccount.
U prethodnom kvartalu kategorija je porasla 35%. Amazonove dionice su porasle 3% u trgovanju nakon radnog vremena nakon Microsoftove objave.
Segment produktivnosti i poslovnih procesa, koji sadrži Microsoft 365 — ranije poznat kao Office 365 — softver za produktivnost, LinkedIn i Dynamics, ostvario je prihod od 17 milijardi dolara, što je 7% više od konsenzusa StreetAccounta od 16,79 milijardi dolara.
Segment više osobnih računala koji uključuje Windows, Xbox, Surface i oglašavanje na pretraživačkoj mreži pridonio je 14,24 milijarde USD, što predstavlja pad prihoda od 19%. Prodaja licenci za Windows proizvođačima uređaja pala je oko 39% u odnosu na prethodnu godinu, što je usporavanje u odnosu na pad od 15% u prvom fiskalnom tromjesečju.
Istraživač tehnološke industrije Gartner procijenio je da je tijekom četvrtog tromjesečja 2022. poslovanje računala imalo najsporiji rast od kada je tvrtka počela pratiti tržište sredinom 1990-ih.