Hrvatska skupa i u konkurenciji zemalja koje nisu napadali teroristi
Hrvatska je cjenovno trenutno jedna od najskupljih evropskih destinacija, i to čak u poređenju sa lokacijama koje nisu nastradale zbog terorističkih napada
Regionalni mediji došli su do ove računice, nakon što su pregledali aktuelne ponude oglašene u Slovačkoj i Češkoj.
U apsolutnim iznosima cijene variraju zavisno od agencija i tržišta na kojem se prodaju, ali u svim varijantama koje su provjerili, ponude ljetovanja u Hrvatskoj spadaju u najskuplju ili drugu najskuplju varijantu, uglavnom u konkurenciji sa Španijom odnosno Portugalom, piše Jutarnji list.
Kako bi cijene bile što realnije upoređene, pregledali su isključivo ponude za hotele sa 4 zvjezdice i ol inkluziv aranžmanom, a rezultat je pokazao da Hrvatska na češkom tržištu po pravilu za nedelju dana ljetovanja postiže prosječne cijene od 800 do 900 eura.
Pri tom je važno napomenuti da je gotovo isključivo riječ o ponudama ljetovanja u septembru, s obzirom na to da je top sezona više-manje rasprodata, ali i tu Hrvatska na češkom tržištu postiže znatno veće cene od Grčke, za koju Česi izdvajaju oko 650 eura ili Maltu na kojoj prosječno mogu ljetovati po iznosima od 620 do 700 eura u ol inkluziv aranžmanu.
Na češkom tržištu veće cijene od Hrvatske eventualno postižu rizorti u Španiji, ali ovde ulaze i ponude za jul, što zapravo špansku ponudu čini nešto povoljnijom.
Na slovačkom tržištu Hrvatska je praktično najskuplja destinacija u ovoj varijanti, pa tako Slovaci u prosjeku za nedelju dana aranžmana za Hrvatsku izdvajaju hiljadu eura, dok u Španiju putuju za 850, u Portugal za 880, Maltu za 780 eura, a najjeftinija im je Turska sa prosječnih 450 eura, piše Jutarnji list.
Kako pojašnjava Sanja Čižmar iz HD Consultinga, praksa pokazuje da Hrvatska u svojoj ponudi nije bitno skuplja od zapadnih zemalja Mediterana poput Francuske ili Italije, ali bolju cijenu postiže u odnosu na istočni i južni Mediteran, i to zbog drugačijeg turističkog proizvoda, ali i cijene rada kao i namirnica.
“Kako je naš ključni proizvod sunce i more, u Hrvatskoj se događa visoka sezonalnost i jako visok nivo potražnje u ljetnjim mjesecima, što dovodi i do viših cijena. One poslednjih godina uglavnom rastu na nivou inflacije, osim u slučajevima hotela koji su investiranjem unapređivali svoju ponudu. Kod takvih, cene znaju da raste godišnje i na nivou od 10 odsto”, objašnjava Čižmar i dodaje kako se tržišno prospekt čini dobrim, kako zbog sigurnosti zemlje, tako i zbog činjenice da je Hrvatska sve više prepoznata kao sigurna destinacija.
Naravno, na iznos cijena u Hrvatskoj svakako utiče i činjenica da patimo od hroničnog nedostatka hotelskog smeštaja, posebno u visokim kategorijama s obzirom na to da cijela Hrvatska, prema zvaničnim podacima, trenutno ima oko 164.000 ležajeva u hotelima u odnosu na 500.000 u privatnom smještaju.
“Kad je u pitanju naš hotelski smještaj, cijela Hrvatska na nivou je dijela turske Antalije, što znači da je pritisak na kapacitete tako jak da se oni cjenovno mogu znatno bolje pozicionirati. Dodatno, htjeli si mi to priznati ili ne, Hrvatska je uglavnom još neotkrivena destinacija”, ispričao je za Jutarnji izvor iz jedne velike domaće hotelske kompanije.