Todorić gubi tržište, konkurencija sve jača
Konzum je prošle godine bio najveći trgovinski lanac u Hrvatskoj, ali njegov tržišni udio smanjen je sa 30 do 40 odsto na 20 do 30 odsto, pokazuje analiza koju je izradila Agencija za zaštitu tržišnog takmičenja.
Na maloprodajnom tržištu došlo je do smanjenja razlike između Konzuma i Lidla koji je povećao tržišni udio na 10 do 20 odsto te je sa „sestrinskim“ Kauflandom – oba lanca su u vlasništvu Švarz grupe – po prvi put prešao ukupni tržišni udio od 20 odsto.
Prošle godine je po prvi put u Top 10 lanaca ušao Nacionalni trgovački lanac (NTL) koji zbog snažnog rasta postaje sve važniji igrač na tržištu.
KTC je prošle godine napredovao sa 10. na 9. mjesto, dok je Studenac s 9. došao na 8. mesto.
Tržište mješovitom robom je u porastu te je prihod svih trgovaca obuhvaćenih istraživanjem prošle godine iznosio 33,1 milijardu kuna, što je rast od 4,5 odsto u odnosu na godinu ranije. Za poređenje, 2014. godine prihodi trgovaca porasli su za samo 0,37 odsto. (Index)