Snaga e-trgovine

Na upravo završenom Global shopping festivalu, najveći sajam internetske trgovine današnjice, za 24 sata ostvaren je promet od 20 milijardi dolara

Najveća kineska internetska trgovina na svijetu, Alibaba, već sedmu godinu zaredom 11. novembra, na Dan samaca, organizuje Global šoping festival, rasprodaju artikala sniženih od 20 do 70 posto. Rezultat je nevjerovatan. U prvih pet minuta, odmah iza ponoći, ostvaren je promet od milijardu dolara. U jednoj sekundi dolazilo je oko 175.000 narudžbi tako da je nakon dva sata prodaja dostigla promet od čak pet milijardi dolara. Procjenjuje se da je ukupno prodato robe u vrijednosti oko 20 milijardi dolara, što je za 40 posto više nego prošle godine, kada je za 24 sata ostvaren promet od 14,3 milijardi dolara. U posljednje dvije godine na Global šoping festivalu, osim kineske robe, prisutne su i one zapadne, posebno američkih kompanija čije je robe oko 11 posto.

Džek Ma, vlasnik Alibabe, jedan od najuspješnijih preduzetnika u svijetu, ima viziju kao niko. U godišnjem pismu dioničarima bio je konkretan: „Alibaba je kompanija koja želi pomoći u rješavanju socijalnih problema. Za 20 godina, nadamo se da ćemo imati dvije milijarde potrošača širom svijeta, da ćemo ojačati poslovanje, povećati profit i da ćemo stvoriti 100 miliona radnih mjesta”.

Toliko ljudi mi je reklo da je pokretanje sopstvenog platnog sistema najgluplja ideja. Nisam mario da li je glupo dok god ljudi mogu da ga koriste – Alipej koristi 800 miliona ljudi

Alibaba privlači 100 miliona kupaca dnevno, a bogatstvo Ma se procjenjuje na preko 20 milijardi dolara. Međutim, prije nego što je postao najbogatiji čovjek Kine, Ma je prošao kroz mnoge neuspjehe, odbijanja i profesionalne poraze. Na prijemnom za koledž pao je 13 puta, od čega 10 puta na Harvardu, a preko 30 puta odbijan je i za najjednostavnije poslove.

– Tražio sam posao i u policiji. Rekli su mi da sam loš. Čak sam želio da radim i u KFC-ju kada se otvorio u mom gradu. Za posao su se prijavile 24 osobe, a 23 je primljeno. Ja sam bio taj jedan – otkrio je Ma za Blumberg.

Nakon osnivanja Alibabe 1998. godine, brend nije bio profitabilan čak prve tri godine poslovanja. Tada Ma shvata da mora biti kreativniji, jer je jedan od glavnih izazova bio nemogućnost naplate, s obzirom da nijedna banka nije željela da sarađuje sa njim. Onda je odlučio da pokrene svoj platni sistem koji je nazvao Alipej (Alipay); funkcioniše tako što vrši transakcije i razmjene u raznim valutama između međunarodnih kupaca i prodavaca.

– Toliko ljudi mi je reklo da je pokretanje sopstvenog platnog sistema najgluplja ideja koju sam ikada imao. Nisam mario da li je glupo dok god ljudi mogu da ga koriste.

Danas Alipej koristi 800 miliona ljudi širom svijeta. Ma je postao najbogatiji čovjek u Kini nakon što su se dionice njegove kompanije održale na berzi čitavih godinu dana ne padajući ispod 140 milijardi dolara.

Prvu ideju za posao dobio je u Americi kad je vidio da ne postoje rezultati internet pretrage za pojmove pivo i Kina zajedno – tada je odlučio da napravi svoj veb sajt. (A.T.)