Prva zvijezda Jutjuba u 2016. zaradio 15 mil. dolara
Šveđanin čije je umjetničko ime Pju Di Paj, ima 49,7 miliona pratilaca i 11 milijardi pregleda
Podatak da neko godišnje zaradi 15 miliona dolara igrajući video-igre i pričajući viceve izgledao bi sasvim nezamislivo samo nekoliko godina ranije. Danas upravo to radi Šveđanin čije je umjetničko ime Pju Di Paj i koji se drugu godinu zaredom našao na vrhu liste najplaćenijih zvijezda Jutjuba (2015. zaradio 12 miliona dolara). Prema Forbsu, prvih 12 selebritija popularne video platforme zaradilo je tokom 2016. ukupno 70,5 miliona dolara, što njihove prihode čini gotovo za četvrtinu većim nego godinu ranije.
Najveća zvijezda Jutjuba, Šveđanin (27) čije je pravo ime Feliks Avrid Ulf Kjelberg, ima 49,7 miliona pratilaca na svom kanalu i 11 milijardi pregleda, a povećanje zarade donijela mu je, prije svega, knjiga prodata u 112.000 primjeraka. Međutim, on je zaprijetio Jutjubu da će iz protesta ugasiti svoj kanal kada dostigne broj od 50 miliona pratilaca, jer tvrdi da je sajt bez dozvole obrisao neke od njegovih pratilaca.
Drugoplasirani Roman Etvud zaradio je osam miliona dolara od Jutjub aktivnosti, što je 70 posto više nego godinu ranije. Osim toga, Forbs procjenjuje da se njegov bankovni račun uvećao za još oko milion i po dolara zahvaljujući reklamnim kampanjama u kojima je učestvovao, kao i od prodaje brendiranih šešira, olovaka i naočara za sunce. Prvi video, u kojem na prolaznike na ulici baca prazan aparat za hlađenje vode, objavio je prije pet godina.
Komičarka Lili Sing sa zaradom od 7,5 miliona dolara u ovoj godini, našla se na trećem mjestu. U prvih deset ima i nekoliko novajlija među kojima je i Tajler Oukli, poznat po video-snimcima u formi dnevnika i po LGBT aktivizmu. Njegova knjiga eseja postala je bestseler Njujork tajmsa, što je takođe doprinijelo zaradi od pet miliona dolara.
Većina ovih „zvijezda“ inkasirala je novac od reklama koje im je donijela velika gledanost objavljenih video-snimaka, zatim od sponzora koje su reklamirali u svojim snimcima, od pojavljivanja u tradicionalnim medijima, kao i od prodaje knjiga i drugih proizvoda. (A.M.)