Prihodi Microsofta pali zbog loše prodaje Surfacea

Microsoft je u prvom tromjesečju ostvario prihode od 23,56 milijardi dolara, 6 odsto veće nego u istom lanjskom razdoblju, ali kako su podbacili prihodi od prodaje Surface tableta i laptopa, cijena akcije tog softverskog giganta blago je pala

Prema izvještaju Microsofta, objavljenom u četvrtak, čista dobit kompanije porasla je u proteklom kvartalu gotovo 28 odsto, na 4,8 milijardi dolara.

Ulagače su razočarali slabiji prihodi nego što se očekivalo, pa je u produženom trgovanju na Wall Streetu cijena akcije tog softverskog diva u četvrtak pala oko 0,6 odsto.

Ulagače je najviše zabrinuo pad prodaje Surfacea za 26 odsto na godišnjem nivou, na 831 milion dolara, što je, kažu analitičari, posljedica pojačane konkurencije popularnih high-end kompjutera drugih proizvođača. Stoga su prihodi u Microsoftovom odjeljenju ličnih računara, koji uključuje Windows softver, Xbox konzole za igranje, online oglašavanje i Surface uređaje, pali za 7,4 odsto na godišnjem nivou, na 8,8 milijardi dolara. Do pada prodaje u najvećem Microsoftovom odjeljenju po prihodima došlo je uprkos rastu prodaje PC računara.

Prema podacima IDC-a, prodaja PC-a u svijetu porasla je u prvom tromesečju za 0,6 odsto na godišnjem nivou, što je njen prvi rast nakon pet godina neprestanog pada.

S druge strane, nastavljaju se pozitivni trendovi u Microsoftovom ‘cloud’ poslovanju, koje uključuje proizvode kao što su Windows Server i platforma Azure. Prihodi u tom segmentu porasli su za 11 odsto na godišnjem nivou, na 6,76 milijardi dolara. Samo od Azurea prihodi su porasli čak 93 odsto.

Iako je u tom području velika konkurencija kompanija, kao što su lider Amazon.com, potom Alphabetov Google, IBM i Oracle, bruto marža u ‘cloud’ poslovanju Microsofta porasla je na 51 odsto, sa 48 odsto u prethodnom kvartalu.

Pod vođstvom izvršnog direktora Satya Nadelle, Microsoft se preusmjerava s tradicionalnog softverskog poslovanja, koje raste sporo, na ‘cloud’ usluge i mobilne aplikacije. Između ostalog, Nadella je vodio i najveće preuzimanje u istoriji Microsofta, postigavši dogovor o kupovini društvene mreže LinkedIn za 26 milijardi dolara.

U proteklom tromesečju LinkedIn je ostvario prihod od 975 miliona dolara, više nego što su analitičari očekivali.