Facebook: Prihodi skočili 49 odsto, akcije pale
Facebook je u prvom tromjesečju ostvario prihode od 8,03 milijarde dolara, 49 odsto više nego u istom lanjskom razdoblju, a iako je i dobit snažno porasla, cijena akcije najveće svjetske društvene mreže znatno je pala
Prema objavljenom poslovnom izvještaju, čista dobit Facebooka dostigla je u proteklom kvartalu 3,06 milijardi dolara, što je 76,6 odsto više nego godinu dana prije. Prihodi firme od oglašavanja porasli su za više od 50 odsto, na 7,86 milijardi dolara. Pritom prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine oko 85 odsto ukupnih prihoda Facebooka, dok su prije godinu dana činili 82 odsto ukupnih prihoda.
Oglašivači preusmjeravauju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od firma koja od toga ima najviše koristi, iako je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji takođe svakodnevno privlače milione posjetioca.
Prema procjenama analitičke firma eMarketer, Facebook bi ove godine od mobilnog oglašavanja mogao ostvariti prihode od oko 31,9 milijardi dolara, što bi bilo 42 odsto više nego lani. Pritom bi udio te društvene mreže na svjetskom tržištu mobilnog oglašavanja trebao dostići 22,6 odsto, a predvodi Alphabetov Google s udjelom od 35 odsto, procjenjuje eMarketer.
Prema podacima iz poslovnog izvještaja, Facebook je na kraju prvog tromjesečja imao 1,94 milijarde aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, što je 17 odsto više nego godinu dana prije. Dnevno je tu društvenu mrežu koristilo 1,28 milijardi korisnika, što je 18 odsto više nego godinu dana prije.
U izvještaju se navodi i da oko 70 miliona preduzeća u svijetu sada ima svoju stranicu na Facebooku, koja se smatra ključnom za predstavljanje malih i srednjih preduzeća, pri čemu ta društvena mreža sada ima više od 5 miliona aktivnih mjesečnih oglašivača, dok ih je na kraju 2015. godine bilo 2,5 miliona.
Iako su poslovni rezultati bolji nego što su analitičari očekivali, cijena akcije Facebooka pala je u srijedu u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta za više od 2 odsto, skliznuvši s rekordnog nivoa od 153 dolara, dostignute dan prije.
Posljedica je to zabrinutosti ulagača jer je firma ponovo poručila da će se rast prihoda ove godine vjerovatno značajno usporiti zbog ograničenog broja oglasa koje Facebook može prikazati korisnicima, a da ih ne odvrati od korišćenja mreže.