PepsiCo u drugom kvartalu iznad očekivanja, pad bruto margine

PepsiCo je objavio kvartalne rezultate poslovanja koji su potukli očekivanja tržišta, zahvaljujući višim cijenama gaziranih napitaka i grickalica na tržištu Sjeverne Amerike, te prodaji manjinskog udela u britanskoj punionici Britvic Plc

Prodaja pića na sjevernoameričkog tržištu porasla je 2% na 5,24 milijarde USD, uprkos činjenici da nije zabilježen količinski rast.

Sjevernoamerička poslovna jedinica koja proizvodi i prodaje grickalice, Frito-Lay, zabilježila je rast prihoda od 3%, zahvaljujući u prvom redu rastu cijena od 3% i povećanom obimu prodaje od 1%.

Neto dobit kompanije u kvartalu koji je završen 17. juna dostigla je 2,11 milijardi USD odnosno 1,46 USD po akciji u odnosu na 2,01 milijardu USD i 1,38 USD po akciji u istom periodu lani.

Isključujući jednokratne stavke, kompanija je ostvarila dobit po akciji od 1,50 USD u odnosu na očekivanja od 1,40 USD.

Prihod je porastao 2,1% na 15,71 milijardu USD u odnosu na očekivanja tržišta od 15,6 milijardi USD. Bruto margina je tokom kvartala pala 50 baznih poena, u odnosu na isto tromjesečje prošle godine kada je zabilježen rast od 115 poena.

Kompanija je još u aprilu saopštila da očekuje povećani pritisak na marginu usljed rasta cijena inputa.

PepsiCo je povećao očekivanja za 2017. u pogledu prilagođenog profita po akciji sa 5,09 na 5,13 USD, navodeći manji negativan uticaj valutnih razlika. Akcije kompanije zabilježile su na jučerašnjem trgovanju pad od pola procenta na 113,7 USD.