Svaki deseti Britanac bi pomjerio medeni mjesec zbog utakmice

Living, Sport

Nepoznata u jednačini: muškarci, fudbal i žene gotovo uvijek prevagne na stranu najvažnije sporedne stvari na svijetu, što je još jednom potvrdilo poslednje istraživanje „Dvanaesti igrač”, u kome je učestvovalo 10.500 ispitanika iz 16 država

Svaki deseti navijač iz Velike Britanije, naime, rekao je da bi promijenio datum medenog mjeseca ukoliko bi se planirano putovanje poklopilo sa finalom Lige šampiona, u kome igra tim za koji navija. A u Turskoj petina navijača bi otkazala postsvadbeni put ukoliko bi dobili kartu za utakmicu na kojoj pobjednik osvaja „ušati” pehar.

Istraživanje koje je za cilj imalo da otkrije šta su sve fanovi spremni da urade za svoj klub sprovela je kompanija „Masterkard” u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Italiji, Turskoj, Rusiji, Švedskoj, Portugalu, Grčkoj, Ukrajini, Rumuniji, Izraelu, Češkoj i Poljskoj.

Došlo se do odgovora da su navijači spremni ne samo na zanemarivanje supruga već je znatan broj njih u stanju da ne ode na posao i zaboravi prijatelja u danu finala: četvrtina ispitanika bi odsustvovala sa posla zbog gledanja najvažnije utakmice sezone, a 20 odsto njih propustilo bi rođendansko slavlje bliskog prijatelja.

U ljubav prema klubu mnogi ne žele da upliću partnere, naročito ako je on/ona fan nekog drugog kluba. Tako je, na primjer, 11 odsto Britanaca reklo da ne bi mogli da budu u vezi sa osobom koja navija za rivalski klub. Četvrtina bi ipak pružila šansu, iako priznaju da bi ta veza bila „iritantna, ali moguća”.

Za najstrastvenije navijače izabrani su upravo stanovnici Ostrva. Na drugom mjestu su Španci, potom Italijani, Nijemci, pa fanovi turskih fudbalskih klubova.

Interesantno je da takva strast nije dovoljan motiv da se upute na daleko putovanje kako bi bodrili klub. Britanci bi pristali da najduže putuju malo više od četiri sata kako bi gledali utakmicu omiljenog tima, Grci pet, a Italijani i Nijemci vozili bi se do šest sati. Rekorderi su Poljaci i Ukrajinci koji su spremni da putuju osam, odnosno devet sati zarad 90 minuta nastupa fudbalskog tima za koji navijaju.

U Ukrajini je 66 odsto navijača reklo da bi se odreklo glavne nagrade na lutriji ukoliko je alternativa šansa da voljeni klub igra u finalu Lige šampiona.

Ipak, ima i onih koji ne preferiraju odlazak na stadion, a ipak sa zadovoljstvom posmatraju fudbalere koji nose omiljene klupske boje. Holandski navijači su na prvom mjestu u gledanju utakmica na televiziji. Blizu polovine, 41 odsto njih, reklo je da više voli da posmatra utakmicu kod kuće, za 23 posto je svejedno gdje su, u domu ili na tribinama.