Leteći automobil i bicikl atrakcije na sajmu vazduhoplovstva
Leteći automobili i bicikli, supersonični avion, tehnologija za zaštitu od dronova neke su od brojnih inovacija izloženih na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva u Parizu
Za razliku od drugih letećih kola u nastanku, francuska firma Vajlon može da se pohvali da je njen „Pegazus“ sa dva sjedišta, zaista letio. Izloženi „Pegazus“ letio je prošle nedelje iznad Lamanša, od Kalea do Dovera, koristeći padobran za paraglajding i veliki propeler. I motor automobila i propeler letećeg auta pokreće benzin.
Predsjednik Vajlona Žerom Dofi rekao je da će leteći auto koštati između 100.000 i 150.000 eura i da je cilj kompanije da on dobije licencu i za puteve i za vazduh.
Kompanija Bum (Boom) predstavila je XB-1, model supersoničnog aviona, nasljednika Konkorda, čiji se prvi let očekuje sledeće godine.
Cilj kompanije je da supersonični avion leti 2,6 puta brže od drugih putničkih aviona i da smanji let između Njujorka i Londona sa sedam na 3,5 sata. On bi trebalo da leti brzinom od 2.300 kilometara na čas i da primi 55 putnika, dok je Konkord prije povlačenja 2003. godine letio brzinom od 2.160 kilometara.
Nekoliko kompanija predstavilo je na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva rješenja za obaranje bespilotnih letjelica, takozvanih dronova, što je reakcija na zabrinutost da bi oni mogli da se koriste za terorističke napade iz vazduha prilikom masovnih okupljanja.
Američka kompanija Blek sejdž (Black Sage) predstavila je uređaj nalik božićnoj jelki s nizom senzora koji može da uoči i prati i male dronove veličine 10 centimetara, ali i da ih onesposobi, odnosno ili da ih obori ili da ih pošalje na mjesto s kojeg su poletjeli.
Koosnivač kompanije David Romero rekao je da je taj sistem napravljen u cilju obezbjeđenja vazdušnog prostora na ceremoniji britanske kraljevske porodice u novembru.
Mađarska kompanija Bajgreviti (ByeGravity) radi na razvoju ogromnog letećeg bicikla koji bi pilot mogao da vozi kao motocikl, i već je izvela letove s probnom verzijom „Flajka“ (Flike).
Direktor te firme Balaš Kerulo rekao je da bi taj proizvod trebalo da bude završen „za dvije ili tri godine“, i da za sada može da leti najviše oko 20 minuta, uz najveću brzinu od 60 kilometara na čas. On je dodao da kompanija „iščekuje znatna poboljšanja tehnologije baterija“.