Najgori savjeti koji sputavaju mlade preduzetnike u započinjanju sopstvenog posla
Kada pokrećete sopstveni biznis, svijet je puno dobronamjernih ljudi koji imaju mnoštvo savjeta i svi bolje od Vas znaju kako treba da pristupite zapošljavanju, razvoju proizvoda, tržištu, finansijama
Međutim, samo iskusni preduzetnici znaju da neke savjete ne treba prihvatati niti za živu glavu, a Mashable je dao pet takvih nedobronamjernih savjeta:
1) Zaposli ljude koje znaš
Mnogi tvrde da je uvijek dobro formirati tim ljudi čiji su Vam kvaliteti već dobro poznate: prijatelji, bivše kolege ili bilo ko u koga imate povjerenja. Pa ipak, nijedan zaposleni neće biti tako dobar kao onaj koji je odabran putem konkursa. Imajte na umu da su bitni stručnost i vještine koje će odgovarati potrebama Vaše firme, a ne to kako će se neko od Vaših poznanika uklopiti u tu priču.
U najgorem slučaju, ako se stvari ne budu odvijale kako treba, lakše ćete se zahvaliti na saradnji zaposlenom koji nije ispunio očekivanja na probnom radu, nego prijatelju koji se pokazao jednako lošim, a ne želite da mu to otvoreno kažete kako ne biste ugrozili prijateljstvo.
2) Za tebe nema mjesta na tržištu
Uvijek ćete imati konkurenciju, jer će se pojaviti neko ko nudi isto što i vi, podjednako dobro ili bolje. Ključ uspjeha ne leži samo u tome da radite ono što niko drugi do sada nije smislio, već u načinu kako ćete pristupati kupcima, definisati poziciju svoje firme i koliko sami vjerujete u sopstveni projekt. Nekad nije potrebno da tražite nove puteve, već da znate u kojem smjeru idete.
3) Moraš biti jeftiniji od ostalih
Neki misle da se mogu takmičiti sa velikim igračima jedino tako što će nuditi niže cijene. Mnoge mlade firme osjećaju ovu vrstu pritiska ali, iako je važno pridobiti klijente, nerealno niske cijene prvo će se Vama obiti o glavu. Dugoročno gledano, bolje je razmišljati o dodanoj vrijednosti koju stvarate za kupca, nego o tome jeste li ponudili najpovoljniju cijenu na tržištu.To je u startu izgubljena bitka jer uvijek postoji neko ko će biti u prilici da ponudi nižu cijenu od vas.
4) Društvene mreže su besplatne
Mnogi će reći da je danas lakše pokrenuti posao nego ikad prije, prvenstveno zahvaljujući društvenim mrežama koje omogućavaju besplatno oglašavanje. Možda izgleda tako na prvi pogled, ali svako ko se ozbiljnije promovisao na društvenim mrežama zna da to oduzima itekako puno vremena, truda i novca. Osim ako svoje i vrijeme svojih zaposlenih ne smatrate beskorisnim pa možete sate i sate ulagati u komunikaciju s fanovima.
5) Moraš da potrošiš da bi zaradio
Ovo je kliše koji zaista ne drži vodu, a naročito ne u početku. Naravno, uz početni kapital je lakše, ali brojne uspješne poslovne priče nisu imale takav lagodan početak. Upravo suprotno, uz kreativnost i dobru poslovnu strategiju manjak novca zaista ne mora biti ozbiljan problem. Isto tako, novac može ubrzati poslovanje jedino ako ga ulažete u stvari koje će vam donijeti više novca.
Ljudi će uvijek imati potrebu da dijele savjete. Neki od njih biti će dobri, drugi loši, te zbog toga savjete uvijek gledajte kroz sopstveno iskustvo i sistem vrijednosti. Imajte na umu da ste vi taj koji donosi konačnu odluku i da je odgovornost Vaša te da nećete moći da krivite druge za svoj neuspjeh jer će oni s pravom samo slegnuti ramenima i odgovoriti vam da ih niste trebali poslušati, ako ste imali vlastitu viziju.