Kad je pravo vrijeme za onlajn marketing

MANAGER

U gomili online medija koje svakodnevno koristimo u poslovne svrhe, pored samog saržaja reklamne poruke koja se plasira, tajming takođe može značajno uticati na rezultate i efikasnost

Naime, brojna sprovedena istraživanja su potvrdila da nije svejedno kojim ćemo danima u nedjelji koristiti određene kanale oglašavanja, pa samim tim moramo stogo voditi računa i o satnici objavljivanja nekog sadržaja ili slanja određene reklamne poruke. U zavisnosti od toga koji kanal komunikacije sa korisnicima koristite, u nastavku teksta možete saznati idealan tajming za plasiranje reklamne poruke, obavještenja ili najave.

1. E-mail marketing

Istraživanja su pokazala da su najbolji dani za slanje e-mailova utorak i četvrtak, jer je upravo u tim danima najveći procenat njihovog otvaranja. S druge strane, najnezanimljiviji dani za slanje e-maila su subota i nedelja. Razlozi su vrlo jednostavni. Ponedjeljak, kao najomraženiji dan kod većine zaposlenih definitivno nije idealan za slanje bilo kakvog obavještenja ili reklamnog sadržaja korisnicima, jer oni neće biti zainteresovani da otvore takav mail. Kraj nedelje takođe nije prikladan dan za ovu aktivnost, zbog toga što veliki broj ljudi žuri da završi sve svoje obaveze prije vikenda, pa nemaju previše vremena za detaljno čitanje primljenih mailova. Dakle, sredina nedjelje je idealna za sprovođenje e-mail marketinga, i to u periodu između 12 i 16 časova.

2. Newsletter

Sredina nedjelje, odnosno utorak, srijeda i četvrtak su takođe najprikladniji dani za slanje newslettera putem e-maila. Imajući u vidu činjenicu da je najveći broj e-mailova poslat između 6 i 12 sati, najbolja solucija jeste da newsletter pošaljete u vrijeme kada korisnici najčešće otvaraju e-mail, a to je između 8 i 10 sati ujutru, te između 15 i 16 sati popodne, što će rezultirati povećanjem “open rate-a”. Što se tiče frekvencije slanja newsletera, optimalna doza jeste jedan newsletter nedjeljno, odnosno četiri mjesečno.

3. Facebook

Kada govorimo o dijeljenju sadržaja na društvenoj mreži Facebook, sprovedena istraživanja pokazuju da je najbolji dan za takvu aktivnost subota. Međutim, to ne znači da ostalim danima ne treba da koristite ovu društvenu mrežu za plasiranje određenog sadržaja, već da tokom nedjelje morate voditi računa o satnici objavljivanja postova. Pa tako na primjer, postovi koji su objavljeni prije 8 sati ujutru ili nakon 20 sati uveče imaju najmanju vjerovatnoću za dalje djeljenje. Najbolji tajming za postovanje objave na Facebook-u jeste sredina dana, odnosno između 13 i 16 časova.

4. Instagram

Idealan tajming za sprovođenje promocije na Instagramu se razlikuje od ostalih platformi za plasiranje reklamnih poruka. Naime, zbog specifičnog sadržaja koji se može plasirati na ovoj društvenoj mreži u vidu fotografije ili kratkog videa, reklamna poruka mora biti efektna kako bi je korisnici primijetili u moru drugih fotografija. Stoga je idealan tajming za objavljivanje sadržaja na Instagramu između 8 i 9 sati ujutru, kao i u kasnovečernjim terminima između 1 i 2 časa. Dakle, promovisanje na Instagramu je najefikasnije van radnog vremena, kada korisnici najviše posjećuju ovu društvenu mrežu, pa vaša reklama tada ostvaruje veću vidljivost.

5. Twitter

Istraživanja su pokazala da je srijeda najbolji dan za plasiranje poruke na Twitteru, jer je ovaj dan ujedno i najaktivniji dan na ovoj društvenoj mreži. Pored srijede, subota i nedjelja su takođe idealni dani za objavljivanje sadržaja na Twitteru, prije svega zbog slobodnog vremena koje korisnici imaju tokom vikenda. Kada govorimo o satnici, optimalno vrijeme za „tvitovanje“ je između 12 i 15 sati, dok se 17 časova ističe kao najbolji trenutak za plasiranje nekog važnog saopštenja ili poruke, jer je tada i najveća vjerovatnoća da će vaša biti primijećena i podijeljena od strane velikog broja drugih korisnika. Izbjegavajte plasiranje reklame putem Twittera posle 20 sati uveče, kao i petkom posle 15 sati, jer se takvi tvitovi najmanje dijele, pa samim tim imaju i najmanju vidljivost.