„Strategija spašavanja na brodu“ pomoć tokom krize

MANAGER

Niko sa sigurnošću ne zna šta nosi budućnost, što je dodatni razlog da uvjek budemo pripremljeni na sve.

Poznati preduzetnik i ekspert za startape Stiv Blank savetuje da uvjek imate pripremljenu “strategiju spašavanja na brodu”. Ovu strategiju vaša kompanija može da upotrebi ukoliko, takoreći, vaš brod počne da tone.

Evo kako da je kreirate:

Stavite na papir mjesečne izdatke, odnosno iznos koji vasa kompanija potroši svaki mjesec. To podrazumijeva fiksne troškove ( zakup prostora, komunalije) kao i promjenljive troškove (poslovna puotovanja, provizije..).

Važno je da znate da ukoliko imate jasan uvid u mjesečne troškove kompanije, moći ćete lakše da upravljate protokom novca.

Zatim identifikujte ključne elemente. Zapitajte se koji segmenti poslovanja predstavljaju minimum na kom kompanija može da funkcioniše neometano. Oni su poput osnovne opreme na brodu., piše Bizlife.rs.

Na samom kraju, procijenite štetu. Napravite mogući scenario kako bi pandemija mogla da utiče na vaš biznis u kratkoročnom, srednjoročnom i dugoročnom periodu.

Kratkoročno, možete smanjiti ili potpuno ukinuti promjenljive troškove. Srednjoročni i dugoročni planovi zahtijevaju malo složeniji pristup. Možete da probate da pregovarate o izmijenjenim platama, smanjenju kirije, kao i o određenim promjenama u drugim ugovorima.

Onda se osvrnite na to kako vaš novi biznis model funkcioniše. Zapitate se da li je produktivan i da li zadovoljava zahtjeve tržišta kao ranije. Ako ne, šta je ono što treba da izmijenite da bi ste ostvarili željene ciljeve.

I zapamtite: “strategiju spašavanja na brodu” koristite kao poslednju opciju, nakon što ste iscrpjeli sve ostale moguće .