10 pravila menadžmenta koja više ne važe
Nekada se sve manje-više svodilo na naredbe i kontrolu, ali sada polako počinju da dominiraju metode prema kojima ljudi rade ono što im se kaže, ali i razumiju zašto to moraju da urade
Preduzetnici zato imaju puno posla, a naročito u većim kompanijama u kojima se stare navike teže mijenjaju. Ipak, bez takve promjene, gotovo je nemoguće očekivati da zaposleni vjeruju u zajedničke poslovne ciljeve i da budu produktivniji. Bez toga je nemoguće očekivati da ćete imati vjernije klijente/kupce i veće prihode.
Evo nekih starinskih metoda čije je vrijeme davno prošlo i novih metoda koje su ih zamijenile:
Staro: Mikro-menadžment ili potreba kontrole svakog aspekta rada.
Novo: Sposobnost podjele odgovornosti među zaposlenima i povjerenje u njihove kompetencije.
Staro: Vaša prisutnost u kancelariji više nije dovoljna.
Novo: Vođstvo na bazi slušanja, implementacije prezentovanih ideja i praćenje rezultata.
Staro: Pretvaranje da znate sve iako nemate sve odgovore.
Novo: Poznavanje članova svog tima i povjerenje u njih, da će znati odraditi posao bez vaše intervencije.
Staro: Perfekcionistički, bez greške, netolerantno – neki misle da takve metode još uvijek pale.
Novo: Učenje na greškama ili biti prvi koji priznaje da je pogriješio.
Staro: Tablice vode poslovanje i informišu o svim odlukama.
Novo: Ljudi vode posao, podstiču lojalnost klijenata i stvaraju profit.
Staro: Konkurentnost je suvišna, treba samo izvršavati naredbe i opstaćeš.
Novo: Zapošljavanje ljudi koji daju više nego što treba.
Staro: Ulaganje u tehnologiju kako bi se povećala produktivnost.
Novo: Ulaganje u ljude.
Staro: Zahtjevanje promjena; na osnovu vrlo konkretnih uputstava – gdje, kako i kada.
Novo: Njegovanje promjena; ljudi koji stalno kreiraju nove ideje i bivaju nagrađeni za to.
Staro: Dostava brze hrane.
Novo: Wellness na radnom mjestu.
Staro: Motivacija; plati zaposlenog više i on će raditi više.
Novo: Nagrada; biti cijenjen važnije je nego biti dobro plaćen.