Savjeti Ričarda Bensona za započinjanje sopstvenog posla

Lider

Ako želite da budete sami svoj šef, prvi korak je naravno da kreirate svoju poslovnu ideju

Ukoliko Vam se to čini zastrašujućim, milijarder Ričard Benson, osnivač kompanije Virgin ima savjet za sve one koji planiraju da započnu sopstveni biznis: Počnite tako što ćete sebi postaviti pitanje šta biste mogli da uradite kako biste vaš život učinili boljim ili lakšim.

– Preduzetništvo u svojoj najistaknutoj formi ima za cilj da identifikuje jaz na tržištu i kreira proizvod, koji bi popunio tu prazninu, ali tako da ujedno i poboljša život ljudi – objašnjava Brenson. Kako biste pronašli ovu prazninu, možete da se okrenete oko sebe. Da li postoje usluge koje koristite, a koje bi se mogle poboljšati ili proizvodi koji bi mogli da olakšaju neki segment života?  dodaje Branson, koji je sopstvenim biznisom stvorio imetak od preko pet milijardi dolara,.

Počnite rješavanjem malih problema – to ne znači da će i sam posao biti ograničen.

– Moj savjet ambicioznim preduzetnicima, koji razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla su da počnete malim koracima, kao da su veliki. Tehnologija je modernim preduzetnicima omogućila da pucaju visoko i postavljaju visoke ciljeve jer su današnji uslovi svakom omogućili da plasiraju svoje proizvode i usluge na većem nivou od lokalne zajednice i da se uključe u globalnu trku na tržištu.

Pored toga, morate imati specifičnu svijest o tome kome prodajete i šta želite da ostvarite tom prodajom. Pravilo, jedna mjera odgovara svim veličinama se ne može primijeniti u biznisu. Fleksibilnost i prilagodljivost su ključne vještine, potrebne za uspjeh.

– Da bismo uspjeli u  različitim regionima i  kulturama, moramo da oblikujemo i prilagodimo poslovni model. Na primjer, Virgin Active ima mnogo različitih teretana klubova širom svijeta, ali se one u Johanesburgu i Londonom međusobno razlikuju. Pored toga, proizvodi za klijente kompanije Virgin Money u Australiji će biti drugačiji od onih koje kupci žele u Južnoj Africi. Čak i otpočinjanje tri aviokompanije; Virgin Atlantic, Virgin Australia i Virgin America su zahtjevale različite pristupe i pravila, u zavisnosti od toga gdje se nalaze i gdje lete.