Tajne uspjeha malog biznisa
Otvoriti i voditi mali biznis je jedno od najtežih i najizazovnijih, vremenski najzahtjevnijih i najzamornijih iskustava, ali istovremeno iskustvo koje može da bude veoma produktivno i da pruži puno zadovoljstva. Mada svaki mali biznis počinje snom, nije dovoljno samo sanjati
Obično ljudi misle da uspješni biznismeni imaju ono nešto: ideju, talenat, motivaciju ili vještine koje vi nemate. Ali, to je potpuno pogrešan način razmišljanja. Za njih uspjeh je neizbježan, ali on tek dolazi na kraju. Lako je pomisliti kako je svaka ideja, svaki plan i korak uspješnog poslovnog čovjeka bio savršeno isplaniran. Međutim, u stvarnosti to nije tako.
Marketing je jedini način da upalite svjetlo i date ljudima na znanje da ste tamo
Otvaranje malog biznisa je slično boravku u tamnoj prostoriji. Znate da ste tamo, ali to ne znaju drugi. Marketing je jedini način da upalite svjetlo i date ljudima na znanje da ste tamo kako bi mogli da dođu i kupe od vas. Možete da koristite sve od radio reklama do pošte ili reklama na televiziji. Treba da znate šta vaši klijenti čitaju, gledaju ili slušaju.
Možda nećete postati svjetski priznato ime. Ali, vi ste ti koji možete da napravite i najmanju promjenu u sferi u kojoj radite ili na svom radnom mjestu. Možete postati donosilac velikih promjena u maloj zajednici.
Da li ste ikada rekli: Ako me unaprede, onda ću se više truditi ili Ako me klijent više plati, više ću se i potruditi? Uspješni ljudi zarađuju više tek kada doprinesu svojim radom i pravim vrijednostima. Većina ljudi očekuje veću cifru prije nego što uopšte počnu da rade. Nevjerovatno uspješni svoju zaradu vide kao nagradu poslije izuzetnog truda, ali im to nije motivacija. Važno je uraditi samo jednu stvar, koliko god jednostavna i mala bila. Poslije nedjelju dana bićete jedinstveni. Poslije mjesec dana bićete posebni. A, posle godinu dana, bićete nevjerovatni.
Potrudite se da upoznate svoje klijente i da prepoznate koje su njihove potrebe
Često se proces prikupljana kontakata pretvara u poseban posao i igru sa brojkama. Vama nisu potrebne brojke, nego prava poznanstva. Potrebni su vam ljudi koji mogu da vam pomognu, kojima možete vjerovati i ljudi kojima ste bitni. Zato zaboravite na kvantitet. Zbližite se sa ljudima za koje želite da duže vrijeme budu dio vašeg života, makar samo profesionalnog, i tada zaboravite da očekujete usluge, već počnite i vi da ih pružate. Tako ćete na najbolji način ostvariti prave kontakte.
Budite posebni i ponudite svojim klijentima nešto novo, posebno, drugačije – nešto što zapravo niko nema. Budite kreativni. Budite jedinstveni.
Potrudite se da upoznate svoje klijente i da prepoznate koje su njihove potrebe. Budite sigurni da nudite upravo ono što vašem klijentu treba.
Postavljajte pitanja kako biste otkrili šta klijenti žele i šta im je potrebno. Oni treba da vide vašu vrijednost kao prodavca, koji će im pomoći pri kupovini. To je ključ vrhunske usluge klijentu.
Naravno uspjeh nije zagarantovan, ali ako vrijedno radimo na nečemu, uspjeh je neizbježan. Ne upoređujte se sa drugima, već izaberite svoj cilj i mjerite svoj uspjeh na osnovu toga koliko ste mu se približili. To je jedino što je bitno.