5 osobina koje karakterišu lošeg lidera

Lider

Kada zaposleni ne dobiju alate, obuku, vrijeme, razvoj, očekivanja, viziju ili resurse koji su im potrebni da dobro rade svoj posao, oni prestaju da se brinu i prestaju da pokušavaju, na žalost, već u prvih nekoliko nedjelja na poslu

Evo pet najčešćih ponašanja lošeg upravljanja:

Narcisoidne tendencije

U ekstremnom obliku, to je nesrećno i za menadžera i zaposlenog. Za menadžera, to je stvarno mentalno stanje poznato kao narcistički poremećaj ličnosti koji zahtjeva medicinsku pažnju. Za zaposlene, patološki narcisoidni menadžeri mogu uništiti svoju karijeru. Ovakva osoba se često oslanja na nepoštovanje kako bi se drugi osjećali kao gubitnici, dokazujući sebe kao pobjednika u procesu. Ismijavaće vaš radni proizvod ili će vas ismijavati na sastancima. Kada mu nešto treba od vas, on može postati prijetnja. Ovakva osoba vas može dovesti u situaciju da počnete sumnjati u sebe i svoje sposobnosti.

Ne prepoznaje ljude koji dobro rade svoj posao

Ne potcjenjujte moć koja potiče od prepoznavanja visokih performera koji su sami motivisani. Zapravo, Gallup je istraživao više od četiri miliona ljudi širom svijeta na ovu temu. Otkrili su da ljudi koji redovno priznaju i pohvaljuju:

– povećati njihovu individualnu produktivnost;

– povećati angažman među svojim kolegama;

– vjerovatnije će ostati u svojoj organizaciji;

– dobijaju veće odanosti i zadovoljstvo kupaca;

– imaju bolju bezbjednosnu evidenciju i manje nesreća na poslu.

Tretiraju ljude kao da su brojevi

U strukturi moći odozgo nadole, zaposleni se smatraju radničkim pčelama i smatraju se predmetima ili troškovima, a ne imovinskim sredstvima. Malo je zabrinjavajuća za njihovu sreću ili dobrobit, pošto je motiv za njihovo angažovanje bila čista produktivnost i profit. U ovim okruženjima nema dovoljno dokaza da lideri pokazuju saosjećanje i empatiju kad vide zaposlene kao vrijedna ljudska bića. Kao rezultat toga, nalazite na visokim nivoima stresa, prometa, odsustva i izbijanja.

Previše kontrole

Radno okruženje koje ovakvi menadžeri stvaraju nadmašuje i zagušuje jer on ili ona žele kontrolu nad svim odlukama. Ovaj menadžer nema poverenja u tim, tako da se zadaci rijetko dijele na druge. Uobičajeno je da postoji teškoća za grupnu diskusiju ili ulaz, jer je stil menadžmenta autokratičan, što ograničava kreativnost i želju da nauči nove stvari. Lojalni radnici koji pokušavaju da pronađu značenje i svrhu na svojim poslovima ostavljaju se samo bez marširajućih naredbi. Možda je vrijeme da ažurirate vaš nastavak pod takvim uslovima.

Ne dijeli informacije

Ako ste pročitali remek-djelo Patrika Lenciona The Five Disfunctions of a Team, znate da je osnova za bilo kakvu dobru vezu povjerenje – to je temelj njegovog piramidnog modela – i ta osnova se jednostavno ne može dogoditi bez transparentnosti na poslu. Kao rezultat toga, zaposleni koji rade za menadžere koji otvoreno razmjenjuju informacije će im raditi teže, poštovati ih više, biti inovativniji i riješiti probleme mnogo brže. (BIZLife)