Ljudi sve zainteresovaniji za uređaje sa veštačkom inteligencijom
Deset posto potrošača u svijetu već posjeduje uređaje s vještačkom inteligencijom, kao što su roboti i automatizovani lični asistenti, a 32 posto njih planira da kupi takav uređaj, pokazuje globalno istraživanje PwC
Uvidi u navike potrošača širom svijeta u kom su ocijenjene kupovne navike, ponašanje i očekivanja 22.000 potrošača u 27 zemalja.
Za takve uređaje najviše interesovanja pokazuju potrošači privreda u nastajanju, uključujući Kinu, Vijetnam, Indoneziju i Tajland. Potražnja u razvijenim zemljama načelno je slabija.
Vjerovatnoća da će ispitani potrošači u Brazilu i Kini planirati kupovinu uređaja s vještačkom inteligencijom dva puta je veća nego što je to slučaj s potrošačima u Americi (25 posto), Ujedinjenom Kraljevstvu (24 posto) ili Francuskoj (25 posto).
Ispitanici u Italiji i Poljskoj takođe su pokazali veliko interesovanje, gdje oko 40 posto ispitanika planira kupovinu AI uređaja.
Segment stanovništva koji je na svim tržištima najspremniji usvojiti uređaje s integrisanom tehnologijom vještačke inteligencije čine muškarci u dobi između 18 i 34 godine, koji su otvoreni za saradničku potrošnju, manje skloni preduzimanju mjera za smanjenje rizika na području internet sigurnosti i prevara, a ujedno i manje cjenovno osviješteni.