H&M gasi jedan od svojih brendova
Modni lanac H&M, drugi najveći trgovac modnim markama u svijetu, objavio je da ukida prodaju svog nezavisnog brenda Cheap Monday
H&M je kupio taj brend još 2008. godine, što je bila prva akvizicija švedskog H&M-a i kako se pokazalo – neuspješna. Glavni proizvod Cheep Mondaya su jeftine i uske farmerke.
Proizvodi brenda prodavani su u više od tri hiljade prodavnica širom svijeta, kao i putem weba. Ipak, nalaze se u problemima, naveli su u H&M-u.
– Cheap Monday je tradicionalni veleprodajni poslovni model, a taj model se našao pred brojnim izazovima zbog zaokreta u industriji. Negativan trend u prodaji i dobiti Cheap Mondaya vladao je već duže vrijeme – navode u saopštenju, u kojem se spominju velike promjene u industriji mode zbog digitalizacije.
Glavna prodavnica Cheap Mondaya u Londonu i internetska prodavnica brenda planiraju zatvaranje do kraja ove godine, a ostatak prodavnica do polovine 2019. godine. U prodaji i promociji brenda radilo je oko 80 radnika kojima će, naveli su u H&M-u, pomoći u nastavku karijere.
H&M je u saopštenju dodaje da je grupa u fazi transformacije i da biraju u koje će brendove dalje ulagati.
– Moramo konstantno da razvijamo posao i donosimo odluke o tome u šta ćemo ulagati. Vidimo dobre prilike i veliki potencijal za sve ostale naše brendove, koji se svi dobro razvijaju i prodaju, kroz internetsku prodaju, ali i prave prodavnice – poručila je u saopštenju Ana Atemark, direktorka New Businessa u H&M grupi.
Podsjetimo, strani mediji, kao što je Business Insider, pisali su ranije ove godine o problemima H&M-a, na primjer da gubi sve više kupaca koji se okreću drugim prodavnicama, kao što je Zara.
CNN je polovinom ove godine objavio kako je nagomilana roba u skladištima H&M-a vrijedna više od četiri milijarde dolara.