Kako da imate vrhunski marketing čak i kada je vam je budžet limitiran?
Za velike kompanije sa velikim marketinškim budžetima nekoliko stotina eura predstavlja samo kap u moru, ali šta je sa svima ostalima?
Sa velikim kapitalom koji imaju na raspolaganju, oni lako mogu da troše novac na oglase za pretraživače, premijum kartice, plaćene oglase na društvenim mrežama i još mnogo toga.
Ali za vlasnike malih preduzeća i preduzetnike svaka para je važna i svaka investicija mora da se isplati sa trenutnim ili kratkoročnim povratkom ulaganja.
Srećom, u savremenom digitalnom dobu postoje dobre besplatne i niskobudžetne opcije za dobar marketing.
Predstavljamo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da stvarate izvrsne kampanje, čak i sa malim budžetima.
Dajte prioritet lokalnoj pretrazi
Rangiranje u pretraživačima je važnije nego ikada, pogotovo ako imate firmu na fizičkoj lokaciji.
Razmislite o tome šta je prvo što uradite kada planirate kupovinu. Verovatno potražite proizvod na internetu.
Bilo da namjeravate da ga kupite na internetu ili da posjetite prodavnicu, vjerovatno ćete početi sa pretragom na internetu da biste obavili svoje istraživanje ili pronašli najbližu prodavnicu.
Google My Business je zato veoma važan, a besplatan prvi korak koji svi treba da uključe u svoju marketinšku strategiju, navodi Suzan Patel, ekspertkinja za marketing i preduzetnica koja pomaže brojnim kompanijama širom svijeta da rastu.
Ako je vaša kompanija predstavljena ovim Google servisom, to vam omogućava da prilagodite podatke o vašoj kompaniji, kao i način na koji se vaš sadržaj pojavljuje na rang-listi i na mapama.
To uključuje radno vrijeme, lokaciju, fotografije i recenzije klijenata.
Jedan od razloga zašto je ovaj korak presudan jeste to što 50% potrošača koji sprovode lokalnu pretragu interneta na svom pametnom telefonu na kraju posjete prodavnicu u roku od 24 sata, a 34% onih koji pretražuju podatke na svom računaru ili tabletu isto to rade, pokazala su istraživanja kompanije „Go Globe“.
Investirajte u marketing sadržaja
Marketing sadržaja može biti besplatan i efikasan način da se pozicionirate kao stručnjak u svojoj oblasti. Pored toga, ova strategija omogućuje ljudima da vas prirodno pronađu kroz rang-liste pretraživača i preko društvenih medija.
Marketing sadržaja podrazumijeva stvaranje i distribuciju korisnog materijala koji je fokusiran na publiku i služi tome da poveća broj potrošača. Jedan od najčešćih oblika marketinga sadržaja je blog, koji može da se nalazi na web stranici kompanije ili na blogovima drugih kompanija (gostujući blog).
Prvi pomaže da razvijate svoju publiku, dok drugi proširuje vašu mogućnost da stignete do drugih relevantnih korisnika, odnosno potencijalnih klijenata. Najbolje prakse blogovanja uključuju:
– stvaranje „evergreen“ sadržaja koji su bezvremenski i koji ostaju korisni i relevantni i u narednim godinama;
– usredsređenost na informisanje umjesto na prodaju kako biste pozicionirali svoju kompaniju kao pouzdan brend sa kojim vrijedi sarađivati;
– konzistentno objavljivanje sadržaja, po određenom rasporedu, kako bi se podiglo rangiranje u pretraživačima i, što je još važnije, kako bi se izgradila i zadržavala lojalna baza posjetilaca i kako bi se vaš blog uspostavio kao važan i koristan resurs.
Iskoristite ono što daje rezultate
Velike su šanse da znate barem jedan brend koji ima besprekoran marketing koji vas iznova oduševljava.
Vodite računa o marketinškim naporima vaših konkurenata koristeći alate poput Brand 24 (plaća se) ili Google Alerts (besplatno).
„Google Alerts je usluga koju svi treba da koriste, jer neprimijetno prati online umnožavanje imena vaše kompanije, imena proizvoda, vaših konkurenata, ključnih riječi u industriji i još mnogo toga – sve to na autopilotu“, ističe Patelova.
Na primjer, ako vas konkurencija prevazilazi na pretraživačima, pogledajte njihove postove na blogu i sadržaj njihove web stranice. Kako možete da ponovite taj uspjeh, ili, idealno, da postanete još bolji?
Koristite ove alate da pratite rad konkurencije kako biste videli gde se pominju. Da li su to blogovi na web stranicama koje su važne za vašu industriju? Da li koriste saopštenja za medije kako bi izvijestili javnost o novostima?
Šta god da radi za njih, vjerovatno će raditi i za vas, a potencijalno te resurse možete iskoristiti na još bolje načine.
Iskoristite e-mail marketing
E-mail marketing i dalje vlada zbog velikog povraćaja investicije.
„Za svaki dolar koji trošite na e-marketing možete očekivati povraćaj od 38 dolara u prosjeku“, kaže Patel.
E-marketing može da se koristi za jačanje vašeg odnosa sa postojećim klijentima, može vam pomoći pri sticanju novih kupaca, u širenju svijesti o brendu i u još mnogo toga.
Trudite se da redovno održavate e-mail listu koristeći alat za verifikaciju e-maila. Ovo će osigurati bolju isporuku kako biste ostali van „spam“ foldera.