Zašto treba investirati u kompanije vegeterijanske ishrane

Gastro

Ne dešava se svaki dan na Njujorškoj berzi da cijena dionica neke kompanije, na dan puštanja u prodaju, “skoči do neba”. Upravo to se dogodilo kompaniji “Beyond Meat”, koja proizvodi “biljne” burgere.

Naime, cijena akcije od 25 $ na početku trgovanja, dotakla je 72$ tokom dana, dok je prije zatvaranja berze iznosila 65.75$. Ovakvom skoku cijene od 160%, pored vlasnika kompanije Itana Brauna, radovali su se i investitori Leonardo Dikaprio i Bil Gejts. Sama kompanija “Beyond Meat” tada je procenjena na 3,8 milijardi dolara!

Budućnost je u biljnoj hrani!

Ovakav skok i sama cijena akcija, dokaz je da raste popularnost hrane na biljnoj bazi, jer samo u SAD postoji nekoliko ozbiljnih proizvođača vegetarijanske i veganske hrane, a najveći konkurent “Beyond Meat”-a je start-up iz Silikonske doline “Impossible Foods”. Zajedno sa Burger Kingom počeli su prošlog mjeseca da prodaju svoje veganske burgere “Impossible Whopper” u 59 prodavnica u i oko Sent Luisa, a proširenje prodaje očekuje se do kraja godine.

Pokazatelj popularnosti ovakvih proizvoda je i prelazak kompanije “Tyson Food” iz statusa dioničara “Beyond Meat”-a, sa 6,5% udjela, u status konkurenta. Naime, najveći američki prerađivač mesa je početkom maja ove godine saopštio da je prodao svoje akcije, jer želi da razvija sopstvenu liniju alternativnih proteinskih proizvoda.

Međutim, Itan Braun nije zabrinut zbog konkurencije, već ističe da kompanija ima agresivne planove za proširenje prodaje izvan SAD. Novac prikupljen od listinga na berzi će im dati vjetar u leđa da se takmiče sa ostalim rivalima na prepunom tržištu “zamijene za meso”. Govoreći na berzi lansiranja na Nasdak razmeni, Braun je istakao: “Mi razumijemo sastav mesa, razumijemo arhitekturu i iz godine u godinu smanjujemo jaz između naših proizvoda i proteina životinjskog porijekla.”

U čemu  je tajna?

“Beyond Meat” stvara zamjenu za meso koristeći sastojke koji imitiraju sastav mesa životinja, a  zasnovane su na proteinima iz graška, boba i soje.  Oko 70% prihoda preduzeća generisano je od prodaje svog vodećeg “Beyond Burger”-a, a takođe i od prodaje imitacije kobasice i veganske mljevene junetine.  „Beyond Meat“, koji tek treba da napravi profit, počeo je sa prodajom proizvoda u Velikoj Britaniji i više supermarketa puni svoje police sa alternativnim mesom.

Posle Velike Britanije, Islanda i Njemačke, “Beyond Burger” se od sada nalazi i u komšiluku, Srbiji, na policama prodavnica METRO Cash&Carry, u odjeljenju mesa, u delu sa zamrznutim proizvodima.

Osim što je napravljen od proteina iz graška, u sastav ovog burgera ušla je i cvekla, koja mu daje crvenu boju i neophodnu sočnost. Kako ne sadrži soju ni gluten, mogu da ga konzumiraju i osobe netolerantne na gluten, kao i vegetarijanci i vegani. Probajte i vi da pripremite ukusan, prolećni “Beyond Burger”!